نگاهی کوتاه به زندگی شهید «علی آبسواران»

«علی آبسواران» اول تیر 1348 در روستای کنارو از توابع بندرعباس متولد شد و سرانجام در 4 دی 1365 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۷۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲ - 26September 2021

نگاهی کوتاه به زندگی شهید «علی آبسواران» به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «علی آبسواران» اول تیر 1348 در روستای کنارو از توابع بندرعباس متولد شد. او تحصیلاتش را تا پایان مقطع راهنمایی در زادگاهش گذراند و پس از آن برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه به بندرعباس رفت.

عشق به جبهه و جهاد فی سبیل الله از همان نوجوانی در او شکل گرفته بود و در این راه، تاسی از برادر بزرگترش محمد، بیشتر او را به این سمت و سو سوق می‌داد.

شوق رفتن به جبهه زمانی به اوج خود رسید که برادرش محمد در جبهه‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسید و این عزم علی را در پیروی از خون شهدا، راسخ‌تر کرد.

علی که کودکی و نوجوانی‌اش را با تشکیل دادن کتابخانه و مطالعه کتاب‌های مذهبی و شرکت در مراسم ادعیه پرفیض کمیل و توسل و... گذرانده بود، اکنون روحش این آمادگی را داشت تا تفنگ برادرش را از زمین بردارد و رویاروی دشمن متجاوز قرار گیرد.

وی گام در میدان‌های نبرد گذاشت و رشادت‌های فراوان از خود نشان داد تا اینکه سرانجام آن دریادل هرمزگانی در تاریخ 4 دی 1365 پس از شرکت در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به مانند برادرش به خیل عظیم شهدا پیوست.

بخشی از وصیت‌نامه شهید علی آبسواران:

از مال دنیا چیزی ندارم که بنویسم؛ ولی چرا یک مقدار خون ناقابل دارم که آن را هم در راه خدا و رسول خدا (ص) انفاق می کنم.

امیدوارم که مورد قبول او و رسولش قرار گیرد.

شهادت نعمتی بس گران است که انسان می تواند با ثروت ایمان بخرد.

«پدر و مادر عزیزم و برادر و خواهرم! اگر این نعمت بزرگ نصیب من شد شما ناراحت نباشید و گریه نکنید و وصیت من به شما همان وصیت برادر شهیدم محمد آبسواران است. ما باید در راه اسلام فدا بشویم چرا که رسول االله (ص) هم فدای اسلام شد؛ سیدالشهدا (ع) هم فدای اسلام شد. ماباید فدای اسلام بشویم تا اینکه اسلام زنده بماند؛ چرا که اسلام با خون رشد می‌کند.

برادران و خواهران همواره به حرف امام گوش کنید، شهدا را به یادآورید، سعی کنید همیشه نماز خود را در مسجد و با جماعت برگزار کنید، برادران باید جبهه‌ها را پر کنند تا اینکه اسلام را از خطر نجات دهند، ظالم را از بین ببرند، اسلام را در سراسر جهان صادر نمایند و مستضعفین را از زیر بار ظلم بیرون آورید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها