فرمانده نیروی هوایی ارتش:

مدیران سازمان‌ها باید کیفیت کار را به‌صورت مداوم افزایش دهند

امیر نصیرزاده گفت: مدیران باید از خودشیفتگی و خودبسندگی دوری کنند و علاوه بر این، باید کیفیت کار را هم به‌صورت مداوم افزایش دهند.
کد خبر: ۴۷۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ - 13September 2021

مدیر باید کیفیت کار را به صورت مداوم افزایش دهدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یازدهمین جشنواره مالک اشتر، با بیان اینکه هدف از اشراف را نظارت بر عملکرد مدیران است، اظهار داشت: یکی از عناصر اثرگذار یک مجموعه و جامعه مدیریت صحیح است که باعث به فرجام سعادت رسیدن سازمان می‌شود و برای اینکه بار سنگین مدیریت و مسئولیتی که بر عهده مدیران است به سرمنزل مقصود برسد به آمادگی روحی در مدیران نیاز است.

وی افزود: منظور از آمادگی روحی در اینجا توسل جستن به خداوند و نیایش، ذکر، تقوا و ترس ار مواخذه الهی است و پیامبر اکرم (ص) در خصوص مدیریت می‌فرماید، اگر دستگاه مدیریت سالم و صالح باشد خطا‌های متن جامعه قابل اغماض است، اما اگر مدیر از رأس صلاح و سلامت و تقوا و عدل دور باشد حتی اگر صلاحی وجود داشته باشد آن صلاح نمی‌تواند سازمان را به سر منزل مقصود برساند.

امیر نصیرزاده با اشاره به ویژگی‌های مدیر صالح گفت: برای ایجاد یک مدیریت صالح و سالم چند اصل نیاز است؛ اولین اصل همان آمادگی روحی و دومین اصل، رفتار مدیران است که باید از خودشیفتگی و خودبسندگی دوری کنند؛ گام سوم اهمیت دادن به بحث نظارت‌ها و دیگری تحول‌گرایی است که یک مدیر باید کیفیت کار را به صورت مداوم افزایش دهد و در کار خود همیشه اعتدال را نگه دارد باشد؛ رفتار مدیریتی او بر اساس احکام الهی باشد تا هم خداوند از او راضی و خشنود باشد و هم جامعه‌ سالم و صالح بر اساس قوانین اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم با اشاره به آیه اول سوره حجرات، گفت: در این آیه خداوند از تقدم جستن از رهبر جامعه اسلامی را به شدت نهی کرده است، زیرا کسی که در کارهایش از خدا و پیامبر پیشی می‌گیرد، در مدیریت نظام اسلامی خلل وارد می کند و جامعه را به هرج ومرج می‌کشاند و در حقیقت نظام قانون گذاری را بازیچه تمایلات خود قرار می‌دهد.

وی افزود: عمل به این آیه، جلوی بسیاری از خطا‌ها را می‌گیرد، زیرا گاهی خواسته مردم، پیروی انسان از حدس و تخمین یا میل به ابتکار و نوآوری و یا قضاوت عجولانه و یا گمان آزاد اندیشی، انسان را وادار به گفتن، نوشتن و یا گرفتن تصمیماتی می‌کند که ناخودآگاه از خواسته خدا و رسول جلو می‌افتد. همان گونه که گروهی به گمان عبادت، قاطعیت و زهد و ساده زیستی، از خدا و رسول پیشی گرفتند.

حجت الاسلام قاضی اظهار کرد: پذیرش و عمل به آن دسته از آداب و عادات و رسوم اجتماعی و یا مقررات و قوانین بشری که ریشه در قرآن و حدیث ندارد و برخاسته از عقل و فطرت نیست، نوعی پیش افتادن از خدا و رسول است.

وی با بیان اینکه مالک اشتر یکی از انسان‌های با بصیرت دنیای اسلام بود، گفت: مقام معظم رهبری نام‌گذاری جشنواره به‌ نام جناب مالک‌اشتر از فرماندهان و یاران امیرالمومنین علی (ع) را آموزنده توصیف و فرمودند: مالک‌اشتر در «بصیرت و شناخت صراط مستقیم»، «عزم راسخ»، «احساس مسئولیت و آمادگی برای مجاهدت»، «شجاعت و قدرت فرماندهی» و در عین حال در «معنویت، عبادت، تقوی و تواضع» برجسته و الگوست و فرماندهان نیرو‌های مسلح باید بیش از دیگران، این حالات و روحیات عالی را در خود تقویت کنند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا خاطرنشان کرد: طبق بیانات گوهر بار رهبر معظم انقلاب و همچنین به منظور پیشبرد اهداف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با توجه به شرایطی که وجود دارد باید با قدرت در این مسیر حرکت کنیم و برای حراست از انقلاب و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از مالک اشتر این یار بزرگ حضرت علی (ع) سرمشق و الگو بگیریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار