دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تمسک به فرهنگ دفاع‌ مقدس؛ کلید حل مشکلات امروز کشور

راه‌ حل مشکلات امروز کشور در جنگ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بهره‌گیری از ارزش‌های دفاع مقدس و تربیت یافتگان دانشگاه دفاع مقدس در امور کشور است.
کد خبر: ۴۷۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 01October 2021

تمسک به فرهنگ دفاع‌مقدس؛ کلید حل مشکلات کشوربه  گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، دفاع مقدس را می‌توان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد که درس‌های بزرگی به نسل‌های گذشته، امروز و آینده داشته و با اطاعت از رهبری امام راحل که مهم‌ترین رمز موفقیت رزمندگان و ایثارگران این مرز و بوم بود رزمندگان کشورمان تا آخرین لحظه قدمی به سمت عقب برنداشتند.‌

می‌توان هشت سال دفاع مقدس را نقطه عطفی برای پرورش‌دهندگان فرزندانی از همین مرز و بوم دانست که عزت، بصیرت، ولایتمداری و شهادت در راه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی را میراث و گنجینه تمام نشدنی برای خود دانستند و به مادیات و دنیا هیچ اهمیتی ندادند.

روحیه رزمندگان ایران اسلامی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی دفاع مقدس برای خود یک داستان مجزای دیگر است که اقامه نمازی به جز اول وقت برای این غیورمردان شدنی نبود و در سخت‌ترین شرایط با کمک و همدلی به همرزمان خود جان و مال خود را فدا کردند.

این فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی است؛ نباید لحظه‌ای از این مهم غافل شد. توجه به این مهم قابل توجه است که این جنگ تمام عیار تمام نشده هنوز هم جنگ بین حق و باطل ادامه دارد و هنوز هم جنگ بین غنی و فقیر ادامه دارد و هنوز هم جنگ بین مستضعف و مستکبر تمام نشده است.

رویکرد دفاع مقدس و حل مشکلات

رویکرد دفاع مقدس می‌تواند از مشکلات کشور گره گشایی کند؛ اگر در عرصه اقتصادی با مشکل مواجه هستیم برای این است که در آن رویکرد دفاع مقدس پیاده نشده است.

رویکرد دفاع مقدس امروز در عرصه‌های مختلف باعث پیشرفت ما شده و اگر فرهنگ آن در اقتصاد هم پیاده شود حتما مشکلات اقتصادی را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

دفاع مقدس متشکل از فرهنگ مجاهدت، ایثار، از خودگذشتگی، منفعت نطلبیدن، توکل به خدا، باور به وعده‌های خداوند و ایمان عمیق بود. امروز می‌توانیم با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس چالش‌ها و مشکلات پیش رو جمهوری اسلامی ایران را برطرف کنیم.

همچنین مسئولان با الگو قرار دادن مدیریت در هشت سال دفاع مقدس می‌توانند کشور را از گزند مشکلات و تحریم‌ها برهانند و امروز هم باید با گوش دادن به فرمان‌ امام خامنه‌ای و مطیع امر ولایت بودن مشکلات متعدد کشور را حل کرد.

دوره بی‌نظیر هشت سال دفاع مقدس به واسطه عوامل معنوی و مذهبی، روحیات مبتنی بر وحدت ملی، رهبری امام راحل و ایستادگی و مقاومت رزمندگان در برابر حزب بعث در تاریخ افتخارآفرین ملت ایران خلق و ثبت شد.

جنگی که بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد نظیر ندارد؛ در حوزه صنایع دفاعی، چون از فرهنگ دفاع مقدس بهره بردیم موفق و سربلند بودیم چراکه فرهنگ حاکم بر آن فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس است. امروز تنها راه مقابله با ترفند‌های نرم فرهنگی و اعتقادی و... دشمنان و مشکلات نهادینه شدن و عملیاتی کردن همه‌جانبه فرهنگ دفاع مقدس در پیکره جامعه ایران اسلامی است.

دور شدن از فرهنگ دفاع‌مقدس دلیل مشکلات امروز

از طرفی وجود مشکلات در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ جهادی، فرهنگ جبهه و دفاع‌مقدس است؛ بازخوانی و بازتولید دفاع مقدس به‌عنوان مجموعه‌ای از ارزش‌های معنوی و فرهنگی از جهت مدیریتی، ضرورت امروز ما است.

ما امروز با مسائلی روبه‌رو هستیم که نیازمند الگوی دفاع مقدس است، چراکه دفاع مقدس یک واقعیت و عرصه عینیت برای ما است و در عصر و دوره ما به وقوع پیوسته است. هرچند ۴۰ سال از دفاع مقدس را پشت سر گذاشته‌ایم، اما آثار دفاع مقدس پیش روی چشمان ما قرار دارد و به عنوان الگوی عملی می‌تواند فراروی ما باشد.

همچینین راه حل رفع مشکلات اقتصادی، رعایت الگو‌های دفاع مقدس است؛ در دوران مقدس همه در عرصه مبارزه بودند؛ این همدلی باید در عرصه اقتصادی نیز بروز پیدا کند چیزی که امروز در عرصه اقتصادی چه در دوران قبل از ویروس کرونا چه در دوره کرونا شاهد آن نیستیم. اما در دوران دفاع مقدس همه با رحم و مروت با هم برخورد می‌کردند، چراکه جنگ بود. امروز هم جنگ است آن هم از نوع جنگ اقتصادی.

گزارش از امیر قشقایی

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها