با شعار «بقاع تعطیل نیست»؛

خدمات اجتماعی امامزادگان در دوران شیوع ویروس کرونا ادامه دارد

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح خدمات اجتماعی امامزادگان و بقاع متبرکه در دوران شیوع ویروس کرونا پرداخت.
کد خبر: ۴۷۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ - 13September 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های این سازمان درباره ارائه خدمات اجتماعی امامزادگان و بقاع متبرکه در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه در دوران شیوع ویروس کرونا و در زمان تعطیلی اماکن مذهبی با شعار «بقاع تعطیل نیست» خدمات اجتماعی ارزشمندی را ارائه داده‌اند که این خدمات هنوز هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: اجرای طرح «آرامش بهاری» در حوزه خیمه‌های معرفت به برپایی ایستگاه‌های سلامت تغییر کرد و در ۲۷۹ بقعه کارگاه‌های تولید ماسک و لباس راه‌اندازی شد؛ بقاع متبرکه و امامزادگان در این مدت با تولید ماسک و طبخ غذا برای کادردرمانی بیمارستان‌ها و گروه‌های جهادی، خدمات ارائه می‌کردند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به اینکه گروه‌های جهادی در قالب مُبلغین نمی‌توانستند، خدمات‌رسانی کنند در زمینه تغسیل و تدفین اموات کرونایی کمک‌هایی را انجام دادند؛ همچنین در بیمارستان‌هایی که کمبود نیرو وجود داشت، توزیع دارو و پشتیبانی از سوی خدام افتخاری و مُبلغان صورت گرفت؛ در اغلب بقاع متبرکه استان‌ها نیز موکب راه‌اندازی شد و غذای نذری تبرکی توسط این مراکز پخش شد.

معممی مقدم افزود: تاکنون تعداد ۲۸ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۳ عدد ماسک تولید شده که از این تعداد ۲۲ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۴۷۳ عدد بین مردم توزیع شده و تعداد شش میلیون و ۱۷۴ هزار ۶۰۰ عدد ماسک نیز در اختیار بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ هزار و ۲۷۰ دست گان تولید شده که به‌صورت رایگان بین بیمارستان‌ها توزیع شده است، گفت: تعداد ۱۰ میلیون ۱۷۹ هزار ۱۸۸ پرس غذای گرم در بین بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها توزیع شده است؛ همچنین سه هزار و ۲۴۹ تخته پتو و ملحفه در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یک هزار و ۴۲۵ چرخ خیاطی در تولیدی‌ها استفاده شده که بالای ۹۰ درصد آنها توسط خیرین تهیه شده است، یادآور شد: میزان توزیع محلول ضدعفونی‌کننده بین مردم و مراکز درمانی (وایتکس، الکل و ...) دو میلیون و ۶۲۵ هزار و ۵۶۵ لیتر بوده است.

معممی مقدم تاکید کرد: با توجه به درخواست هلال احمر ۱۳۵ هزار و ۴۹ تخت به‌صورت بالقوه و بالفعل برای نقاهتگاه و پذیرش بیماران کرونایی در بقاع متبرکه در شرایط بحرانی آماده و فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ قلم کالا و تجهیزات پزشکی اعم از کپسول اکسیژن، دستگاه ونتیلاتور، دستگاه پلاسما فریز، دستگاه ضدعفونی و تب‌سنج تهیه و در مراکز درمانی توزیع شده است، خاطرنشان کرد: حدود سه میلیارد تومان هزینه دارو و درمان به بیماران کرونایی و شش میلیارد تومان کمک نقدی به بیمارستان‌های درگیر کرونا پرداخت شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار