فرمانده سپاه ناحیه سرخس خبر داد؛

اجرای ۱۷۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در سرخس

سرهنگ «آذرکیش» از اجرای ۱۷۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان سرخس خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹ - 13September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جلسه ستاد بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس شهرستان سرخس امروز به ریاست «محمدرضا رجبی‌مقدم» فرماندار و رئیس ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس شهرستان و با حضور سرهنگ پاسدار «مجید آذرکیش» فرمانده سپاه و دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس سرخس و سایر اعضا در فرمانداری برگزار شد.

سرهنگ آذرکیش در این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس یک حماسه بزرگ دینی، مردمی و انقلابی بود.

وی افزود: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی است. در گام دوم انقلاب باید با هم‌افزایی و تعامل در جهت اعتلای بیش‌از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.

فرمانده سپاه ناحیه سرخس تقویت روحیه جهادی و انقلابی را از سیاست‌های اجرایی گرامی‌داشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: امروز ارکان نظام، با رویکرد جهادی و انقلابی به مردم خدمت می‌کنند که مردم نیز باید این روحیه را در خود تقویت کنند تا شاهد رفع محرومیت‌‌ها و مشکلات باشیم.

وی بهره‌مندی از ظرفیت اربعین حسینی را در برگزاری برنامه‌ها و یادواره‌های محله محور از دیگر سیاست‌های اجرایی ستاد گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس همایش بزرگ شکوه اقتدار با حضور پیشکسوتان جهاد و مقاومت در شهرستان برگزار می‌شود.

وی با تأکيد بر اینکه رزمایش کمک‌‎های مؤمنانه و مبارزه با کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت، گفت: بیش از ۱۷۰ عنوان برنامه به‌مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس در سطح شهرستان اجرایی می‌شود.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان سرخس بیان داشت: دیدار فرماندهان پایگاه‌ها و امامان جماعت با امام جمعه، عطرافشانی گلزار شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام، همایش ما تا آخر ایستاده‌ایم، برگزار یادواره شهدای آبروی محله، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس، اکران آثار سینمایی دفاع مقدس، اجرای گشت‌هایی رضویون، برپایی میزهای خدمت، نشست‌های روشنگری، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، برگزاری اردوهای جهادی و مسابقات ورزشی محلی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌مناسبت هفته دفاع مقدس شهرستان سرخس است.

فرمانده سپاه سرخس خاطرنشان کرد: هفت کمیته انتظامی، فرهنگی، تربیت بدنی و جوانان، ایثارگران، پشتیبانی، ارزیابی و بانوان برای کیفیت‌بخشی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان سرخس ایجاد شده است.

دفاع مقدس بستر تربیت نسلی جهادی و انقلابی بود

رجبی‌مقدم نیز در این جلسه ابراز داشت: بعد از انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب این مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند که بار انقلاب را به دوش کشیدند.

فرماندار سرخس خاطر نشان کرد: دفاع مقدس دانشگاه انسان‌سازی بود و این دانشگاه شهدا را تبدیل به اسطوره‌ کرد، آنانی که مسیر عرفان و انسان‌سازی را در زمانی کوتاه طی کردند.

رجبی‌مقدم تأکيد کرد: تاریخ دفاع مقدس باید برای همه نسل‌ها تبیین شود؛ باید در ذهن نوجوانان و جوانان این سؤال ایجاد شود که جنگ برای چه اتفاق افتاد و دستاوردهای دفاع همه جانبه مردم ایران اسلامی چه بود. پژوهشگران و راویان دفاع مقدس باید پاسخگوی این سؤال باشند تا نسل آینده با بهره‌گیری از این حماسه در جهت توسعه میهن اسلامی گام بردارد.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان سرخس در پایان گفت: باید به استکبار و پیاده نظام دشمن در داخل تأکید کنیم که مسیر انقلاب مسیری است که امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا ترسیم کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها