پدافند هوایی یمن، پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در صعده سرنگون کرد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که پدافند هوایی این کشور موفق شد یک پهپاد جاسوسی متعلق به ائتلاف سعودی را سرنگون کند.
کد خبر: ۴۷۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵ - 13September 2021

پدافند هوایی یمن، پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در صعده سرنگون کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از سرنگونی کردن یک پهپاد جاسوسی در استان صعده خبر داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، پدافند هوایی یمن موفق شد یک پهپاد جاسوسی جنگنده چینی از نوع وینگ لونگ ۲ (Wing Loong II) را سرنگون کند.

سریع خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی از این پهپاد برای جاسوسی در اطراف منطقه «کتاف» استفاده می‌کرد که سرنگون شد.

وی تأکید کرد که سرنگونی این پهپاد با یک سلاح مناسب صورت گرفته و این عملیات نیز تصویربرداری شده است.

در همین ارتباط، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، ۲۰ شهریور ماه جاری جزئیات مربوط به آزادسازی ناحیه «رحبه» و «ماهلیه» در استان مأرب را در قالب مرحله سوم عملیات «النصر المبین» اعلام کرد.

وی گفت: «نیرو‌های نظامی ما به منظور آزادسازی و پاکسازی ناحیه رحبه و ماهلیه، از چند مسیر و با همکاری اهالی آزاده مأرب یک عملیات را آغاز کرد. نظامیان ما تنها پس از چند ساعت پیشروی بسیار خوبی به سمت مرکز ناحیه رحبه داشتند».

یحیی سریع ادامه داد: «جنگنده‌های ائتلاف متجاوز در جریان این عملیات، ۳۷ مرتبه حمله هوایی انجام دادند و سعی بر آن داشتند تا از ادامه مأموریت جلوگیری کنند. نیرو‌های ما -به لطف خداوند- توانستند در مدت زمان کوتاهی ناحیه رحبه را آزاد کنند».

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهر‌های آن تحت کنترل نیرو‌های صنعاء درآمده است.

مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است. نبرد‌ها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته در این استان (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها