جانشین مرکز مقاومت بسیج بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی:

مزار شهدا سند مظلومیت ملت ایران/ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مسیر تداوم مقاومت حرکت می‌کند

اردستانی در ارزیابی موزه سراسرنمای سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این توفیق را پیدا کرده که تا حد بسیاری زیادی در مسیر مقاومت حرکت کند.
کد خبر: ۴۷۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ - 14September 2021

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مسیر تداوم مقاومت حرکت می‌کند/ مزار شهدا سند مظلومیت مردم ایران استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حمید اردستانی» جانشین مرکز مقاومت بسیج بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ارزیابی موزه سراسرنمای سپهبد شهید قاسم سلیمانی و تاثیر آن بر ادامه راه مقاومت اظهار داشت: وقتی قرار است از یک برش زمانی جامعه‌ای صحبت کنیم، نیاز به زیرساخت‌هایی داریم که این صحبت‌ها برای نسل‌های بعد قابل درک و لمس باشد. خوشبختانه مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این توفیق را پیدا کرده که تا حد بسیاری زیادی در مسیر مقاومت حرکت کند.

اردستانی در این مورد افزود: بنده به عنوان یکی از اعضای نسل دوران دفاع مقدس با مشاهده موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به یاد آن ایام افتادم و امیدوار هستم که این مجموعه با تقویت آثار در موزه در انتقال فضای ایام دفاع مقدس به مخاطب روز به روز بهتر از قبل شود.

جانشین مرکز مقاومت بسیج بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بهترین راه انتقال پیام دفاع مقدس به نسل جدید مزار شهدا است تصریح کرد: در حقیقت مزار شهدا مستندترین و قوی‌ترین سند جهت نشنان دادن مظلومیت مردم ایران است. البته این آثار در سراسر کشور وجود دارد. به عبارت دیگر مزار شهدا سند مظلومیت مردم ایران است؛ لذا شهدایی که به دست منافقین ترور شدند، شهدای دفاع مقدس، شهدایی نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی که به صورت مستقیم توسط آمریکا به شهادت رسیدند، از جمله مواردی هستند که می‌تواند در ادامه مسیر مقاومت بسیار موثر باشد.

وی مباحث مربوط به شهدا را بحثی فراجناحی دانست و اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که یاد و خاطره شهدا نباید دستخوش جریان‌ها و جناح‌های سیاسی شود و آثار به جا مانده از شهدا به همان صورت که وجود دارد، به نسل بعد منتقل شود. کما اینکه همه جریان‌ها در دوران جنگ و دفاع مقدس حضور داشتند.

اردستانی با اشاره به نقش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا خاطرنشان کرد: در جامعه امروز ایران چند نسل حضور دارند که یکی از آن نسل‌ها شامل بنده و همرزمانم می‌شود. هر چند یادآوری روز‌های دفاع مقدس خالی از لطف نیست اما باید بر روی نسل جوان متمرکز شد که قرار است از طریق چنین اقدامات و آثاری فضای آن دوران را درک کنند.

جانشین مرکز مقاومت بسیج بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در پایان یادآور شد: در حقیقت از طریق آثاری نظیر آنچه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است، باید این نکته به نسل جوان منتقل شود که این حملات در طی هشت سال بر چه اساسی صورت می‌گرفت و یا این سوال در نسل جوان شکل بگیرد که دانشمند هسته‌ای ایران به چه دلیلی ترور می‌شود؛ لذا باید به فکر نسل‌های بعد و یادآوری این مظلومیت مقتدرانه مردم ایران به آن‌ها بود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها