رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی:

هدف اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی زنده نگه داشتن آیین‌های عاشورایی است

«رحمتی» گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل شکل‌گیری اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، زنده نگه داشتن آیین‌های عاشورایی است که خطه آذربایجان و شهر تبریز در رواج آن بسیار نقش داشته است.
کد خبر: ۴۷۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ - 14September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «محمدمهدی رحمتی» رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در جمع خبرنگاران در خصوص این اجلاس اظهار داشت: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی برگزار نشد، اما از همان موقع صحبت‌هایی مطرح شد که اگر قرار است اجلاس بعدی در تبریز باشد، باید کاری در شان این شهر شکل بگیرد.

وی افزود: برگزاری این اجلاس بعد از یکسال تاخیر، کار دشواری بود اما در عین حال با وجود این وقفه یک ساله، سرعت عملی که در استان آذربایجان شرقی برای آماده‌سازی این اجلاس وجود داشت قابل تقدیر است. از زمانی که تصمیم بر این شد تا متناسب با شرایط کرونایی اجلاسی برگزار شود، کمتر از دو ماه می‌گذرد که این نشان دهنده توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی است که در استان وجود دارد.

وی گفت: وقتی از اجلاس پیرغلامان صحبت می‌کنیم نمی‌توانیم از نقش ویژه تبریز در تمدن سازی فرهنگ تشیع در ایران صحبت نکنیم حقیقتا هویت حکومت شیعه در ایران پس از اسلام را مدیون این خطه هستیم. یکی از اصلی‌ترین دلایل شکل‌گیری این اجلاس زنده نگه داشتن آیین‌های عاشورایی است که خطه آذربایجان و شهر تبریز در رواج آن بسیار نقش داشته است.

رئیس هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی مطرح کرد: معرفی گروه‌های مرجع اجتماعی و فرهنگی متناسب با آیین‌های عاشورایی بسیار مهم بوده و ما در این اجلاس تلاش کرده‌ایم تا این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

رحمتی گفت: ما در اجلاس هجدهم پذیرای 180 میهمان از استان‌ها و شهرهای مختلف و بیش از 20 میهمان خارجی از کشورهای هند، پاکستان، غنا، آرژانتین، آلمان، عراق، آذربایجان، ترکیه و کنیا هستیم. در کنار بخش‌های مهم در اجلاس هجدهم برنامه شعر عاشورایی نیز تدارک دیده‌ شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها