رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

امروز ارتش در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه امروز لباس ارتش در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: همان‌گونه که روحانیت از مرز‌های فکری ملت پاسداری می‌کند، ارتشیان نیز از مرز‌های فیزیکی پاسداری می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ - 14September 2021

امروز لباس ارتش در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان نوزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانشگاه‌های افسری ارتش اظهار داشت: شما راهی را انتخاب کرده‌اید که جزو مقدس‌ترین راه‌هاست و باید بدانید که شغل شما خیلی شریف، مهم، عزیز و محترم است، حفاظت از میهن و مرز‌ها فراتر از شغل است؛ چرا که یک رسالت الهی است که توفیقش نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی با اشاره به عوامل موفقیت یک نظامی در طول خدمت، افزود: داشتن شغل یک نعمت الهی است و سبب اعتماد به نفس، منزلت اجتماعی، آرامش فکری، عزت نفس و... می‌شود. همان‌گونه که می‌دانید خیلی‌ها از داشتن این نعمت محروم هستند، امّا شما اولاً شغل دارید، ثانیاً دارای شغلی هستید که هم در آموزه‌های دینی و هم در نگاه ملی بسیار محترم است، امروز لباس ارتش در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است مردم این لباس را به دیده افتخار نگاه می‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ارزش هرکس به اندازه هدف او است و چون هدف شما پاسداری از میهن و دفاع از نظام اسلامی و ملت است از این رو از ارزش ویژه‌ای در نزد خدا و مردم برخودارید.

وی ادامه داد: همان‌گونه که روحانیت از مرز‌های فکری ملت پاسداری می‌کند، ارتشیان نیز از مرز‌های فیزیکی پاسداری می‌کنند که اگر این مرز‌ها نباشد، زمینه برای مرز‌های فکری هم وجود نخواهد داشت. شغل شما بسیار مقدس است؛ چرا که برای دفاع از دین، ناموس، استقلال و تمامیت ارضی کشور هزینه می‌شوید.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: شما مظهر غیرت، پاکی، تدین و نجابت هستید و نباید با کسانی دیگر مقایسه شوید؛ راهی را که شما انتخاب کرده‌اید، برای شما تعیین‌کننده است.

وی عوامل دیگر موفقیت را انگیزه خالص داشتن بیان کرد و گفت: در مسیر خدمت خود انگیزه خالص داشته باشید، ما انسان‌ها کارهایمان همیشه یک «برای» دارد؛ گاهی برای پول است، گاهی برای مقام است و...، ولی کار یک نظامی برای خداست، هرکس انگیزه الهی بیشتری داشته باشد، در آینده از موفقیت بیشتری برخوردار خواهد بود. دلیل محبوبیت شهیدان صیاد شیرازی، ستاری و... در واقع چیزی نبود جز اینکه خالص برای خدا بودند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: سعی کنید برای موفق بودن خود، کاردرست باشید. کاردرست بودن به دو معناست؛ یکی اینکه کار‌ها را درست انجام بدهید و دیگری اینکه کار‌های درست را درست انجام بدهید.

وی خستگی‌ناپذیری را از عوامل دیگر موفقیت خواند و تأکید کرد: یک نظامی باید خستگی‌ناپذیر باشد؛ همیشه سعی کنید همت خود را بلند کنید. آدم‌های کوتاه‌همت همیشه زیردست هستند و آدم‌های بالادست کسانی هستند که بلندهمتی می‌کنند. هزینه بالادستی، بلندهمتی است. انسان باید تنبلی و خستگی را از خودش دور کند؛ امکان ندارد که انسان‌های تنبل و راحت طلب به جایی برسند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی خطاب به دانشجویان گفت: در مسیر خدمتی خود با اُرگان‌های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات در تعامل باشید؛ چرا که این دو اُرگان بازوی فرماندهی هستند. نظامی‌ای موفق می‌شود که ارتباط خوب و سازنده‌ای با این دو اُرگان داشته باشد. عقیدتی سیاسی ضامن سلامت دینی، فکری، اخلاقی و رفتاری شما است. هرچقدر ارتباطتان با عقیدتی سیاسی بیشتر باشد از لحاظ مسائل اخلاقی در امنیت بیشتری خواهید بود؛ همچنین هرچه با حفاظت اطلاعات بیشتر در تعامل باشید از لحاظ مسائل امنیتی در امنیت بیشتری خواهید بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان بر ضرورت ازدواج و توجه به معیارهای لازم در انتخاب همسر تأکید کرد و افزود: در انتخاب همسر خود بسیار دقت کنید؛ چرا که همسر یک نظامی در واقع همرزم اوست و همسرگزینی یعنی همرزم گزینی. همسری را باید برگزینید که جهادی باشد و از مهاجرت‌ها لذت ببرد؛ و از نظرعملی همان‌گونه که نظامی‌ها مظهر غیرت هستند، همسران‌شان نیز باید محجبه و عفیف باشند و رعایت اصول اخلاقی را کنند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار