سفیر واشنگتن:

هر گونه حضور ایران در عراق، علیه آمریکاست

سفیر واشنگتن در بغداد ضمن نادیده گرفتن مداخلات این کشور در عراق، مدعی شد که آمریکا نگران نفوذ ایران در عراق است.
کد خبر: ۴۷۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ - 14September 2021

هر گونه حضور ایران در عراق، علیه آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در عراق ادعا‌هایی تکراری علیه نقش جمهوری اسلامی ایران در عراق مطرح کرد.

تولر در مصاحبه با شبکه آمریکا «الحره»، ضمن انتقاد از «نفوذ ایران در عراق» اظهار داشت که تهران «در تلاش است خلأ [خروج نظامیان آمریکایی]را پر کند و این بسیار برای عراق مضر است».

این در حالی است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در جریان سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران گفت که قدردان حمایت‌های تهران از بغداد به ویژه در مبارزه با داعش است.

نخست وزیر عراق پس از دیدار با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه مجموعه‌ای از پرونده‌ها را امروز در راستای گسترش روابط بین دو کشور و در راستای تاکید بیشتر بر روابط تاریخی دو ملت بررسی کردیم، تصریح کرد: این نقاط اشتراک را همگی تبدیل کنیم به اموری که به مصلحت و منفعت دو کشور منجر شود.

تأکید کرد که این کشور خواستار همکاری هر چه بیشتر بین تهران و بغداد است.

سفیر آمریکا در ادامه با بیان اینکه «هر گونه نفوذ ایران، علیه آمریکاست... [جو]باید رئیس جمهور [آمریکا]گفت که امنیت عراق، امنیت خاورمیانه است».

وی در بخش دیگر ادعا‌های خود به مسئله آموزش نیرو‌های عراقی توسط آمریکا پرداخت و مدعی شد که نیرو‌های آمریکایی، نظامیان عراق را قادر خواهند ساخت که با داعش مقابله کنند.

تولر با این ادعا که در پایان سال جاری عملیات علیه داعش، وارد مرحله جدیدی خواهد شد، گفت که نیرو‌های عراقی و پیشمرگه کُرد باید با هم هماهنگ شوند.

درباره ادعای سفیر آمریکا مبنی بر مبارزه این کشور با داعش، بار‌ها اسنادی منتشر شد که نظامیان آمریکا همکاری تنگاتنگی با داعش داشتند.

درباره همکاری داعش و آمریکا، «قاسم الکریطی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق تأکید کرد که «دوربین‌های حرارتی در صلاح الدین، نحوه هلی برن عناصر داعش در داخل خاک [عراق]توسط بالگرد‌های آمریکایی را ضبط کرده است».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار