نماینده مردم در مجلس:

تمرکزگرایی موجب توسعه نامتوازن شده است

رضازاده گفت: توسعه نامتوازن کنونی به دلیل عدم توجه به ظرفیت‌های استان‌ها است و این مهم بر اثر تمرکزگرایی رخ داده است.
کد خبر: ۴۷۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ - 15September 2021

تمرکزگرایی موجب توسعه نامتوازن شده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «یعقوب رضازاده» عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت تحقق تمرکززدایی در کشور، اظهار داشت: بدون شک اگر طرح آمایش سرزمین به‌درستی اجرایی شود، شاهد تمرکززدایی در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: بدون شک می‌توان اذعان کرد توسعه نامتوازن به دلیل عدم توجه به ظرفیت‌های استان‌ها است و این در حالیست که اگر مدیران استانی دارای اختیار در تصمیم‌گیری‌ها باشند، پیشرفت یکسان در سراسر کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در واقع مدیران ستادی باید تصمیم‌گیری را بر عهده مدیران استانی بگذارند و نهایتاً خودشان به نظارت بر عملکرد‌ها بپردازند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تمرکززدایی سبب توسعه پایدار می‌شود، افزود: به عبارتی با تحقق این مهم از اتلاف منابع در کشور جلوگیری شده و توسعه سریع‌تر رخ می‌دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی کشور، باید واگذاری اختیارات به مدیران استان‌ها در دولت سیزدهم در اولویت قرار بگیرد تا شاهد کاهش مشکلات و سرعت گرفتن در تصمیم‌گیری‌ها باشیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها