با هدف افزایش تعاملات فرهنگی صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام رضا (ع)

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج دانش آموزی استان در راستای افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.
کد خبر: ۴۷۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ - 15September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، تفاهم‌نامه همکاری در راستای افزایش تعاملات فرهنگی بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج دانش آموزی استان با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و حجت‌الاسلام «مهدی جعفری» رئيس بسیج دانش آموزی استان امضا شد.

حجت‌الاسلام جعفری در این مراسم با بیان امضای این تفاهم‌نامه در جهت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نسل جوان جامعه است، اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی سازمان بسیج دانش آموزی در چند سال اخیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است.

وی افزود: ما معتقدیم که کتاب مسیری غیرمستقیم برای ارائه گفتمان مبانی دینی و انقلابی برای دانش آموزان است و برکت این عمل با الگوسازی اسطوره‌های بزرگ دینی در نسل آینده ایران به وضوح احساس خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: هدف اصلی سازمان بسیج دانش آموزی استان معرفی کتاب در عرصه‌های مختلف برای دانش آموزان است. کسانی که در واقع مسیر ورود به بستر خانواده هستند. ما می‌توانیم با استفاده از این فرصت در کنار هم‌افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی که متولیان مباحث فرهنگی هستند این مسیر را هموارتر و سریعتر طی کنیم.

رئیس بسیج دانش آموزی استان خراسان رضوی گفت: ما باید در عرصه تولید و معرفی کتاب برای نسل کودک و نوجوان تلاش بیشتری انجام دهیم و امیدوارم این تفاهم‌نامه راهی برای قرابت بیشتر دانش آموزان با کتاب و کتابخوانی شود.

کتابخانه‌های عمومی یکی از عناصر مؤثر در تربیت نفوس است

در ادامه حجت‌الاسلام سبزیان ضمن تسلیت ایام ماه صفر گفت: اصل خواندن از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث تربیت نسل انقلابی نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی تأکيد و اهتمام ویژه‌ای دارند. در نظر ایشان کتاب نه تنها یک کالای فرهنگی بلکه عنصری جریان‌ساز است و این جریان‌سازی نیاز به افسرانی دارد که این مسیر را هموارتر سازد.

وی افزود: همراهی و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث تجمیع ظرفیت‌ها و در نتیجه تحقق برنامه‌های بزرگ و متعدد فرهنگی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابخانه‌های عمومی بعد از خانواده و مدارس مؤثرترین عنصر برای تربیت نفوس است چرا که عمده مخاطب آنان کودکان و نوجوانان هستند.

وی با اشاره به مفاد تفاهم نامه افزود: هدف ما تدوین یک سیر مطالعاتی مؤثر و مفید برای دانش آموزان انقلابی و یا به عبارتی نسل انقلابی گام دومی است. در راستای اجرای این تفاهم‌نامه، با عضویت جامعه بسیج دانش آموزی خراسان رضوی در کتابخانه‌های عمومی برای اولین در سطح کشور می‌توانیم بانی یک اقدام فرهنگی بزرگ باشیم.

بر اساس این تفاهم‌نامه، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي با همکاری بسیج دانش آموزی با هدف كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و بهبود سبك زندگی براي دانش آموزان، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع دانش آموزان شهید و ایثارگر در کتابخانه‌های عمومی استان، عضویت سراسری رایگان دانش آموزان بسیجی در کتابخانه‌های عمومی استان از تعدات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به شمار می‌رود.

همچنین سازمان بسیج دانش آموزی استان متعهد شد نسبت به اطلاع‌رساني فعاليت‌هاي فرهنگي كتاب محور در بسیج دانش آموزی استان از جمله برگزاري جشنواره ملي كتابخواني رضوي، معرفی کتاب، نشست‌های کتابخوان، نقد و بررسی و رونمایی کتاب در استان، مشارکت در برگزاری مسابقات کتابخوانی، ارائه اسامی، تصاویر و مختصری از زندگینامه شهدای دانش آموز محدوده هر یک از کتابخانه‎های عمومی به اداره‎کل جهت برگزاری نمایشگاه، همکاری در خصوص نشرکتب مرتبط درحوزه ایثار و شهادت با موضوع شهدای دانش‌آموز، همکاری درخصوص ارائه مباحث محتوائی در حوزه ایثار و شهادت دانش آموزان به منظورارتقاء فضای مجازی و سایت اداره کتابخانه‌های عمومی استان اقدام کند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج دانش آموزی استان

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج دانش آموزی استان

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج دانش آموزی استان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار