حسین مشیمع عفو مشروط آل خلیفه را نپذیرفت

مقامات رژیم بحرین از موضع حسن مشیمع از رهبران مخالفان سیاسی این کشور در مخالفت با تن دادن به شروط آزادی شگفت زده شدند.
کد خبر: ۴۷۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ - 15September 2021

حسین مشیمع عفو مشروط آل خلیفه را نپذیرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از القدس العربی، حسین مشیمع یکی از رهبر مخالفان سیاسی بحرین، شروط تعیین شده ازجانب رژیم این کشور برای صدور عفو را رد کرد.

مشیمع در اظهاراتی که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی بحرین یافت، با استناد به آیه «رب السجن احب الی مما یدعوننی الیه» (خداوندا، زندان را از آنچه مرا بدان می‌خوانند دوست‌تر دارم) اعلام کرد که حاضر به چشم‌پوشی از هیچیک از حقوق خود یا پذیرش شرط برای دریافت عفو نیست.

مشیمع در نامه‌ای که خانواده وی منتشر کردند تأکید کرد که در کنار بسیاری از هم‌بندان خود شرایط بسیار سختی به سر می‌برد، اما با صبوری این شرایط را تحمل می‌کند.

او تأکید کرد که به وی آزادی دست‌بسته و ذلیلانه و مشروط پیشنهاد شده و او ماندن در شرایط سخت زندان را به آزادی مورد نظر حکومت بحرین ترجیح می‌دهد.

خانواده مشیمع نیز تأکید کرده‌اند که حکومت بحرین به وی پیشنهاد عفو مشروط از جانب شاه کشور را داده، اما او بر حق خود در آزادی بدون قید و شرط تأکید کرده است.

حسن مشیمع یکی از مهم‌ترین چهره‌های مخالف بحرینی است که در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ و در پی ناآرامی‌ها در این کشور به همراه بسیاری از چهره‌های سیاسی بحرین بازداشت و به اتهام تلاش برای سرنگونی حکومت به حبس ابد محکوم شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها