رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بنیاد شهید یک دستگاه تمدن‌ساز است/ عملکرد بنیاد شهید ضامن بقای نظام اسلامی خواهد بود

«قاضی‌زاده هاشمی» گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که مهمترین مأموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌شمار می‌رود، صرفاً مختص ایران اسلامی نیست و اهداف فراملی و تمدن‌سازی را در جوامع اسلامی دنبال می‌کند.
کد خبر: ۴۷۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ - 16September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» امروز در جمع مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار داشت: موضوع شهادت و جایگاه عظیم آن در انقلاب اسلامی مقام ویژه‌ای برای بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌همراه داشته است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مفهوم زندگی انسان در عالم خاکی با شهادت و جانفشانی فی سبیل الله تحقق می‌یابد، ادامه داد: چهره حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت کمال یافته است که آرزوی او شهادت بود و به آن رسید و الگویی از صداقت و اخلاص برای جامعه شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه رستگاری با شهادت همراه است، افزود: امیرالمومنین (ع) شهید محور عالم، در زمان شهادت می‌گویند من در حال رستگار شدن هستم، اهل‌بیت همه به مقام شهادت رسیده‌اند، اگر شهید نمی‌شدند به این مقام رستگاری و کمال نمی‌رسیدند این ارزش و جایگاه مقام شهادت را نشان می‌دهد.

قاضی‌زاده به جایگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و ابراز داشت: فعالیت بنیاد همانند سایر ادارات و دستگاه‌ها نیست، تعابیری که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شهید و شهادت به کار برده‌اند در مورد هیچ کدام از دستگاه‌ها وجود ندارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثاراگران خاطر نشان کرد: خادمان خانواده شهدا و ایثارگران نباید خود را کارمند بنیاد بدانند، بلکه با روحیه انقلابی و کار مضاعف باید شأن این دستگاه را، که قابل مقایسه با سایر ادارات و نهادها نیست حفظ کنند.

وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و آزادگان پایه‌های اصلی این نظام و انقلاب هستند ادامه داد: بنیاد شهید موظف است روحیه انقلابی را در جامعه ترویج دهد. بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی به عملکرد بنیاد شهید بستگی دارد. جایگاه، شأن و کرامت شهید و شهادت در جامعه باید جاری و ساری باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مسائل تربیتی، فرهنگی و عزت بنیاد باید در جامعه خلق و ترویج شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران خط مقدم نظام و نیازمند به همراهی مجلس، دولت و سایر دستگاه‌ها و ادارات است.

معاون رئیس جمهور ضمن قدردانی از زحمات سایر روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در بنیاد بنا شده است و ما در ابتدا به دنبال شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران یک دستگاه تمدن‌ساز است افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که مهمترین فعالیت بنیاد شهید به‌شمار می‌رود صرفا مختص ایران اسلامی نیست و اهداف فراملی و تمدن‌سازی را در جوامع اسلامی دنبال می‌کند.

قاضی‌زاده خطاب به مدیران بنیاد خراسان رضوی گفت: امروز به دنبال طرح و برنامه بلند مدت و شناسایی مشکلات هستیم، زیرا برخی از نیازها تغییر کرده است. بخشی از افراد جامعه ایثارگری سالمند شده‌اند و نیازهای آنان متفاوت‌تر از قبل شده است.

در این جلسه مدیرکل، معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز به بیان اهم مشکلات و مسائل در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار