رئیس مجلس شورای اسلامی:

امنیت و آسایش امروز مدیون شهیدان است/ ایران قدرت های جهانی را به چالش کشید

قالیباف امنیت و آسایش امروز زندگی را مدیون شهدا و امام شهیدان دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی با قدرت ایستاده و قدرت‌های جهانی را به چالش کشیده است.
کد خبر: ۴۷۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ - 16September 2021

امنیت و آسایش امروز مدیون شهیدان است/ ایران قدرت های جهانی را به چالش کشیدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای سرخ‌رود با بیان اینکه هر کدام از ما با هر سلیقه و باور، امنیت و همه فرصت‌های مادی و معنوی را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم، اظهار داشت: شهدا هستند که فرصت، امنیت و زندگی را برای ما فراهم کردند.

وی با اظهار اینکه هرجامعه و کشوری باید به گذشته خود نگاه کند و تجربه گذشته را چراغ راه آینده قرار دهد، به درپیش بودن هفته دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: در سال‌های اول پیروزی انقلاب و دوران مقدس شرایط ما به مراتب سخت‌تر از امروز بود، ولی آن دوران را با افتخار و قدرت پشت سر گذاشتیم.

قالیباف ادامه داد: شاید روز‌های پذیرش قطع‌نامه تاحدی رزمندگان دلشکسته شدند و آن‌هایی که اعتقاد به دفاع مقدس نداشتند زخم زبان‌هایی زدند، اما باید بدانیم در سال‌های اولیه دفاع مقدس یک اسلحه ساده نداشتیم، اما با قدرت دفاع کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی که سایه تفکر بنی‌صدری از جبهه برداشته شد و حضرت امام راحل فرماندهی جبهه را برعهده گرفتند و امام امت به میدان آمدند و فرصت را برای امت و جوانان فراهم کرد، تنها ۴۵ روز بعد و با عملیات حصر آبادان، اولین شکست دشمن رقم خورد.

قالیباف تصریح کرد: اساتید و دانشجویانی که در دانشگاه بودند، ساخت تسلیحات را شروع کردند و اولین موشک دست ساخت در جفیر پرتاب شد و وقتی مردم با تفکر منطبق بر پایه‌های الهی حرکت کردند، در مدیریت، پیروزی، تاکتیک و تکنیک جنگ به جایی رسیدند که پایه‌های امروزی را شکل دادند.

وی گفت: امروز در بخش‌های صنعت، تکنولوژی، زمینی، هوایی و هوافضا جز پنج قدرت اول دنیا و همه چیز بومی است و این نشان می‌دهد اگر ملتی مبتنی بر اندیشه الهی و با امام و رهبری الهی باشد و در راه خدا گام بردارد، پیروزی آن تضمین می‌شود.

قالیباف گفت: در دوران دفاع مقدس بروکراسی اداری مانع حضور مردم در جبهه‌های جنگ نشد و نتیجه آن دستیابی به موفقیت‌های امروزی است و امروز در صنایع نظامی با صنایع پیشرفته دنیا رقابت می‌کنیم، اما در زمینه کار‌های اداری در ابتدایی‌ترین موضوعات می‌مانیم و این نشانه ضعف مدیریت و باور‌ها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دفاع مقدس نشان داد اگر به مردم تکیه کنیم و خداوند و قلب مردم تکیه گاه نظام اسلامی است و این را در دفاع مقدس درک کردیم.
وی با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم گفت: جوانان امروز و دهه ۶۰ نیز به دنیا پشت و پا زدند، ولی با امنیت و کشورشان قهر نکردند و مدافعان حرم خطر بزرگ را از جهان اسلام و کشور دور کردند و جوانان نشان دادند که باز هم برای امنیت مردم و نظام جان فدا می‌کنند.

قالیباف تصریح کرد: آن‌هایی پای نظام و انقلاب هستند که طعم فقر را چشیده‌اند و باید بدانیم اولویت اول ما محرومان و مستضعفان هستند که پای نظام و انقلاب کشور می‌مانند و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با توطئه‌های مختلف، تحریم اقتصادی، ترور، جنگ تحمیلی و حوادث منطقه با قدرت، قدرت‌های جهانی را به چالش کشیده است.

وی با اظهار اینکه اداره کشور بد صورت گرفته و کارنامه قابل قبول و زیبنده مردم نیست، گفت: امروز مشکلات ما از نداشتن و کمبود مادی نیست و اشکال اساسی ما نداشتن مدیران شجاع، امین، تصمیم‌گیر و بادرایت و ضعف مدیریتی است.

وی یادآور شد: ضعف ناکارآمدی اشباع شده و نداشتن باور به فرهنگ ناب شهادت و اندیشه‌ای که بقاع اصلی نظام اسلامی است، از جمله مشکلات است در حالی که متعهدیم در مجلس یازدهم نماینده مردم ایران باشیم و بر نظام بروکراسی ناآکارمد نظارت و آن را کارآمد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر اظهار داشت: الحمدالله هر سه قوه هماهنگی هستیم، اما این هماهنگی کافی نیست، زیرا هماهنگی که منجر به هم افزایی نشود و اثرش را در حل مشکلات مردم نبینیم، خاصیتی ندارد.

وی اصلاح ساختار و نظام اداری را ضروری دانست و گفت: تا اقتصاد دولتی باشد فساد و ناکارآمدی وجود دارد و روز گذشته مجلس شورای اسلامی تصمیم مهمی در حوزه کار و اشتغال گرفته است و با همه مشکلات، خودتحریم‌ها بیشترین مشکلات را ایجاد کرده است، زیرا اگر جوان کارآفرین بخواهد کاری انجام دهد در بروکراسی اداری با موانعی روبرو است.

قالیباف یادآور شد: سیستم اداری که باید تسهیل‌گری کند مرتب در حال ایجاد مانع است از این رو طرحی در مجلس با ۲۰۳ رأی به تصویب رسید و هفت ماده آن نیز در دو سه هفته آینده تصویب می‌شود و پس از تأیید شورای نگهبان تبدیل به قانون می‌شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: معنی طرح جدید اشتغال این است که دیگر لازم نیست مردم و جوانان به دنبال کار و دفاتر اداری بدوند بلکه درگاهی در فضای مجازی فراهم می‌شود و در آن درگاه، درخواست اشتغال را ثبت می‌کنند و قرار نیست مردم در نظام اداری دوندگی کنند.

وی به طرح مسکن و تولید مسکن اشاره کرد و گفت: یک میلیون مسکن باید توسط مردم و جوانان ساخته شود و این قانون روز گذشته به دولت ابلاغ شد و بین ۴۵ تا ۵۵ درصد هزینه مسکن مربوط به تهیه زمین است و با روشی که در قانون مشخص شده است، امکان خانه دار شدن توسط مجلس و دولت فراهم شده است.

قالیباف با اشاره به مسائل مشترک در استان‌های شمالی، موضوع بهره برداری از ظرفیت دریا را مسئله مشترک بیان کرد و گفت: هر سه استان باید در این زمینه تصمیم بگیرند و موضوع زباله که محیط را به خطر انداخته است، مسئله دیگری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل مربوط به آب نیز در استان‌های شمالی یکپارچه است و اگر رزمندگان عرصه اقتصاد را فرصت دهیم و به دیگران رانت ندهیم، نشانه آن است که در اقتصاد را به روی همه باز کردیم و در مجلس مصمم هستیم ناترازی‌ها و نابرابری‌ها را در استفاده از اموال و انفال عمومی کنترل کنیم.

وی گفت: امروز یارانه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، نهاده‌ها و ... پرداخت می‌شود عادلانه نیست و فاصله ۲۳ برابر مصرف بین در برخی بخش‌ها وجود دارد درحالی که برای هر کار اقتصادی پیوست عدالت نیاز دارد از این رو مجلس مصمم است که میدان را برای کارآفرینان و حمایت از محرومان و مستضعفان فراهم کند.

وی با تاکید براینکه اقتصاد کشور را متکی بر دانش بنیان، نوآوری، خلاقیت و بهره وری درست پایه گذاری کنیم، گفت: در حال حاضر در مازندران در برداشت، استفاده و صادرات محصولات دارای اشکالاتی هستیم و اگر جوانان کارآفرین فرصت پیدا کنند، می‌توان با دست به دست هم دادن مشکلات را حل کرد.

قالیباف یادآور شد: ظرفیت‌های مختلفی در کشور وجود دارد و باید مشکالات موجود را با فرهنگ دوران دفاع مقدس رفع کرد و از همه اندیشمندان و صاحبنظران در این راه یاری می‌طلبیم و فرهنگ ایران اسلامی نشان می‌دهد که برخلاف برخی‌ها که می‌گویند باید کدخدا را دید و حل کرد، باید خدا را دید و حل کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها