تاکایف:

ایران همسایه خوب ما در منطقه خزر و شریک نزدیک در جهان اسلام است

رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با همتای ایرانی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همسایه خوب ما در منطقه خزر و شریک نزدیک در جهان اسلام است.
کد خبر: ۴۷۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ - 17September 2021

ایران همسایه خوب ما در منطقه خزر و شریک نزدیک در جهان اسلام استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با «سید ابراهیم رئیسی» همتای ایرانی خود اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران همسایه خوب ما در منطقه خزر و شریک نزدیک در جهان اسلام است.

در این دیدار که در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگ‌های در پایتخت تاجیکستان برگزار شد، تاکایف مجددا پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهور ایران را تبریک گفت و برای ایشان موفقیت‌های بزرگ آرزو کرد.

تاکایف گفت: این نخستین دیدار ماست و مطمئنم که برای همکاری‌های بین دو کشور انگیزه ایجاد خواهد کرد. ایران همسایه خوب ما در منطقه خزر و شریک نزدیک در جهان اسلام است. از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین قزاقستان و ایران، همکاری‌های نزدیکی برقرار شده است.

رئیسی نیز به نوبه خود از رئیس جمهور قزاقستان برای تبریک و اعزام یک هیئت ویژه این کشور جهت شرکت در مراسم تحلیف قدردانی کرد.

رئیس جمهور ایران اظهار داشت: بین کشور‌های ما همکاری‌های همه جانبه برقرار شده و معتقدم چشم انداز‌های خوبی برای گسترش روابط وجود دارد. امیدوارم دیدار امروز ما شروعی برای بیشتر نزدیک شدن ما کمک خواهد کرد.

دو طرف با اشاره به روند مثبت توسعه تجارت دو جانبه طی سال جاری، آمادگی خود را در تحکیم همکاری‌های در زمینه حمل و نقل، تدارکات، کشاورزی و سرمایه گذاری اعلام کردند.

همچنین روسای جمهور ایران و قزاقستان در مورد انجام سفر‌های متقابل به توافق رسیدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار