امام جمعه کوهدشت:

فداکاری‌های دفاع مقدس نباید فراموش شود

حجت‌الاسلام طهماسبی گفت: فداکاری‌های دفاع مقدس نباید فراموش شود، بایستی این ایثار و شجاعت‌ها برای نسل جدید توصیف شود.
کد خبر: ۴۷۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ - 17September 2021

فداکاری‌های دفاع مقدس نباید فراموش شود

 به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «ابراهیم طهماسبی» امام جمعه کوهدشت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: دعاهای صحیفه سجاده امام سجاد (ع) سراسر معجزه است، بایستی در خواندن آن مداومت صورت گیرد چراکه رستگاری انسان را به دنبال دارد.

وی افزود: امام سجاد (ع) مرتباً در ناملایمات و مشکلات مانند هیجاناتِ حرص، آز، طمع، تسلط غضب، زخم‌زبان و… به خداوند متعال پناه می‌بردند، البته این موارد از ایشان به دور است ولی این امام همام به عبارتی طریقه دعا کردن را به بشر یاد می‌دهد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به تبیین مسئله تغافل و نادیده گرفتن، عنوان کرد: کسی که قدرت دارد و غصب خود را به خاطر خدا کنترل می‌کند، در روز قیامت خداوند متعال قلبش را از ایمان و امنیت پر خواهد کرد‌.

وی ضمن گرامیداشت سالروز ایام دفاع مقدس، تصریح کرد: فداکاری‌های دفاع مقدس نباید فراموش شود، بایستی این ایثار و شجاعت‌ها برای نسل جدید توصیف شود.

طهماسبی با اشاره به مسئله برجام، گفت: گام‌های دولت سیزدهم برای افزایش و تقویت اعتماد عمومی بسیار اهمیت دارد، رهبر معظم انقلاب فرمودند: «در تحقق گفتمان عدالت عقب هستیم»؛ این جمعه‌های خدمتی که آقای رئیسی به راه انداختند یکی از مظاهر تحقق یک دولت انقلابی است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به تعبیر شهید صدر در مورد «تولید، توزیع و مصرف»، خاطرنشان کرد: این نظریه کامل نیست زیرا تمام‌کارهای دولت بایستی مکملی از عدالت داشته باشد تا در جامعه فاصله طبقاتی ایجاد نشود‌ و در این راستا باید گام‌های مهمی برداریم.

وی ضمن انتقاد از تعلل مسئولان کشوری درزمینهٔ تزریق اعتبار برای تکمیل ۵ کیلومتر باقی‌مانده چهار خطه کوهدشت _ خرم‌آباد، بیان کرد: مشکل کوهدشت فرهنگی است، چرا برخی از بزرگان و روحانیون ما سکوت کرده‌اند، در برخی موارد در راستای رونق مساجد نیز مشاهده می‌کنیم برخی از ثروتمندان به‌جای کمک کردن، فقط اِن قلت ناصحیح ارائه می‌دهند.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: اصلاح قوانین فسادزا، اجرای جدی قوانین فسادزا، برخورد قاطع با مفسدین و استفاده از مدیران ضد فساد، چهار گام اساسی و مهم در جامعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مجلس بایستی ریل‌گذاری صحیحی داشته باشد، گفت: پیگیری مطالبات به‌حق مردم، همراهی با مردم، متعهد بودن، رعایت اصل امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، الگوی درست حکمرانی، افزایش روحیه امید و اعتماد ملی و… نکاتی است که بایستی مسئولان به آن توجه کنند.

طهماسبی با اشاره به حضور رئیس سازمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: ایران در مرحله جدیدی واردشده است و ۶۰ درصد غنی‌سازی مورد تائید بوده که یک پیروزی بزرگی است چراکه ما مستقل هستیم و به نیروی داخلی خود متکی می‌باشیم.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره با سفر نخست‌وزیر عراق به ایران و تبیین تحولات منطقه، بیان کرد: ایران وارد حیات خلوت آمریکا شد و این سابقه نداشته است، ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری ایران در این راستا افتخار آفرید چراکه ۵۲ هزار کیلومتر دریا پیمایی داشته و در شمال اقیانوس اطلس که حیات خلوت آمریکا بود حضور داشتند که رهبر معظم انقلاب درراستای این افتخارآفرینی پیام تبریک صادر نمودند.

وی با اشاره به اقتدار سپاه در برخورد با گروهک‌های تروریستی، افزود: امروز هیمنه پوشالی آمریکا از بین رفته و به‌سرعت رو به افول بوده و ذلیل‌شده است.

طهماسبی با اشاره ضرورت تصمیم‌گیری عاقلانه در مسائل و تدبیر در عمل، تصریح کرد: درزمینهٔ برخی آسیب‌های اجتماعی در شهرستان جلساتی انجام‌گرفته و در آینده نیز برگزار می‌شود، شورای شهر جدید به تعهد خود به مردم جامه عمل بپوشاند و با مشورت و هم‌فکری در راستای تحول و پیشرفت در حوزه شهری تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار