امام جمعه عجب‌شیر:

عزاداری‌های حسینی نوعی درس آزادگی و ایثار برای جهانیان است

حجت‌الاسلام «شربیانی» گفت: عزاداری‌های حسینی نوعی درس آزادگی و ایثار برای جهانیان به شمار می‌رود و باید بیش از پیش در مورد آن‌ها دقت شود.
کد خبر: ۴۷۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ - 17September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌ الاسلام «محمود شربیانی» امام جمعه عجب‌شیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار داشت: آنچه باعث زنده ماندن اسلام شده، فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت‌طلبی حضرت امام حسین (ع) است و از این رو نباید اجازه داد این فرهنگ ارزشمند که ضامن بقای اسلام است، دستخوش رفتارهای غلط شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی عجب‌شیر، جلوگیری از ترویج فرهنگ‌های خرافی و غلط در عزاداری‌های حسینی را گامی در جهت تقویت ارزش‌های اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد: اعضای جلسه با ارائه‌ راهکار مناسب در این خصوص به اعتلای روزافزون فرهنگ عاشورایی کمک کنند.

وی اضافه کرد: عزاداری‌های حسینی نوعی درس آزادگی و ایثار برای جهانیان به شمار می‌رود و باید بیش از پیش در مورد آنها دقت شود.

وی اظهار داشت: این عزاداری‌ها به همگان نشان می‌دهد که از خودگذشتگی و ایستادگی در برابر ظلم فراموش نمی‌شود و برای زنده نگه نگهداشتن دین مبین اسلام باید عزای حسینی تا همیشه اقامه شود.

حجت‌الاسلام شربیانی از تلاش امام حسین (ع) برای احیای عدالت به عنوان یکی از مهمترین اهداف امام حسین (ع) در روز عاشورا یاد کرد و افزود: اگر هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا چیزی به جز احیای دین بود، هرگز در شرایط حتمی شدن شکست و شهادت، پا به میدان جنگ نمی‌گذاشت.

امام جمعه عجب‌شیر با تاکید بر اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از مهمترین اهداف امام حسین (ع) در روز عاشورا بود، بیان کرد: امام حسین (ع) به صراحت هدف از قیام خود را احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند.

وی سپس مداحان و مبلغان را به استفاده از اشعار و نوحه‌های مناسب توصیه کرد و افزود: به روز بودن مداحی و سخنرانی در مجالس عزای حسینی از جمله مسائل مهمی است که باعث جذب مخاطبان و به ویژه نسل جوان می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار