امام جمعه ملایر:

ملحق شدن ایران به سازمان همکاری شانگهای اقدامی مفید و اثرگذار است

حجت‌الاسلام «برقراری» گفت: ملحق شدن ایران به سازمان همکاری شانگهای از نظر سیاسی و اقتصادی برای جمهوری اسلامی بسیار مفید و اثرگذار است.
کد خبر: ۴۷۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ - 17September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت الاسلام «محمدباقر برقراری» امام جمعه ملایر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ملایر به حضور رئیس جمهوری در اجلاس مهم شانگهای در تاجیکستان اشاره کرد و اظهار داشت: زمینه برای ملحق شدن ایران به این مجمع مهم منطقهای فراهم شد که از نظر سیاسی و اقتصادی بسیار برای جمهوری اسلامی مفید و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ تا ۴۲ درصد جمعیت جهان در همین هشت کشور عضو اجلاس شانگهای هستند، بیان کرد: با عضویت ایران در این اجلاسیه، شاهد شکوفایی و رشد چشمگیر از نظر اقتصادی خواهیم بود و اگر بخواهیم انحصار و تحریم‌ها را بشکنیم، باید هر چه سریعتر عضو سازمان همکاری شانگهای شویم.

امام جمعه ملایر همچنین صدور گازوئیل و سوخت به کشور لبنان را نشانه قدرت نظام اسلامی و جبهه مقاومت دانست و ادامه داد: دشمنان در کردستان عراق به دنبال تحرکاتی علیه ایران بودند که توسط سپاه پاسداران از موضع قدرت پاسخ آنها داده شد.

حجت الاسلام برقراری همچنین به ۲ اقدام اساسی دولت و مجلس اشاره و اظهار کرد: به‌ تازگی نظام ۱۲ ماده‌ای مبارزه با فساد توسط دولت منتشر شد که حرکتی بسیار عظیم برای جهش تولید و زدودن مدیران فاسد از جایگاه مدیریتی است.

وی یادآور شد: علاوه بر این در مجلس انقلابی کلیات طرحی برای تسهیل مجوزهای ساخت و ساز و تولید و جلوگیری از پیچ و خم اداری مصوب شد که طرح بسیار خوب و سازنده‌ای است و کلید گشایش تولید و جهش تولید است.

خطیب جمعه ملایر در بخش دیگری از خطبه‌های خود خطاب به دنیای غرب و اتحادیه اروپا گفت: تا تحریم‌ها برداشته نشود، به آن مذاکره‌ای که شما دنبالش هستید، نخواهید رسید و به طور کامل تحریم‌ها باید برداشته شود و مذاکره سازنده صورت گیرد.

حجت‌الاسلام برقراری همچنین از اقدام مثبت دولت در واردات واکسن و تولید داخلی واکسن تقدیر کرد و گفت: مساله کرونا یکی از اولویت‌های مهم کشور است که در این راستا واردات واکسن پدیده مبارکی است که توسط یک مدیر جهادی و انقلابی اتفاق افتاد.

این مسئول همچنین لغو سند ۲۰۳۰ را از دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: دولت نسبت به انتخاب مسئولان و استانداران جدیت به خرج دهد تا استانداران هم بتوانند فرمانداران انقلابی و جهادی خود را انتخاب کنند تا مردم شهد شیرین نظام اسلامی و دولت جوان انقلابی و ولایی را بچشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار