مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد؛

نمایش برخی اسناد محرمانه دفاع مقدس و غنائم گرفته‌شده از داعش در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس

جعفری از وجود مجموعه‌ای از بی‌نظیر‌ترین تجهیزات غنیمتی داعش در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و گفت که مردم بعد از بازگشایی‌های کرونایی می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند.
کد خبر: ۴۷۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ - 18September 2021

مجموعه بی‌نظیر غنائم جنگی داعش در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدسبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مصاحبه با رادیو «گفت‌وگو» از مجموعه‌ای از بی‌نظیر‌ترین تجهیزات غنیمتی داعش در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت که مردم بعد از بازگشایی‌های کرونایی می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند.

وی درباره نمایشگاه «در لباس سربازی» افزود: در آستانه هفته دفاع مقدس شاهد این نمایشگاه متفاوت و در عین حال ارزشمند خواهیم بود.

جعفری با اشاره به افتتاح این نمایشگاه در روز ۳۰ شهریور با حضور رئیس جمهور گفت: این نمایشگاه گزارش مستند و دقیق نگاه رهبری و نیز اسناد و مدارکی است که برای نخستین بار در معرض دید نخبگان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس معتقد است تاکنون مشابه این نمایشگاه خاصه در حوزه اسناد و مدارک دفاع مقدس که تا امروز حالت محرمانه داشته، برپا نشده است.

وی همچنین تاکید کرد گه به دلیل شیوع کرونا، امکان بازدید عمومی از موزه فراهم نیست و صرفا برخی محققین و پژوهشگران با رعایت پروتکل‌ها از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

جعفری در عین حال بازدید عمومی از این موزه را به بعد از دوران کرونا و منوط به در نظر گرفتن مصوبه ستاد ملی کرونا دانست و گفت: این موزه شامل مجموعه‌ای سه هزار متر مربعی است که محتوایی تاریخی ـ مستند دارد؛ البته به دلیل شیوع کرونا فعلا زمان بازگشایی موزه اعلام نمی‌شود ولی طبق روال طبیعی موزه از ساعت ۹ صبح تا پنج بعد از ظهر در خدمت مردم خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: پس از افتتاح این بخش از موزه توسط رئیس جمهور، بخشی از درون‌مایه آن توسط رسانه ملی و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و نیز فضای مجازی اطلاع رسانی می‌شود که نمایشگاه مذکور تا پایان سال برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از این مجموعه و سایر مجموعه‌های جدید بازدید کنند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب‌اسلامی و دفاع‌مقدس یادآوری کرد: سال گذشته نیز موزه مقاومت را ایجاد کردیم و امروز بی‌نظیر‌ترین تجهیزات غنیمت گرفته‌شده از داعش را در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در اختیار داریم.

وی گفت: متاسفانه کرونا باعث شد توفیق زیادی برای حضور مردم نداشته باشیم و ان شاءالله با مناسب شدن شرایط با افتخار در خدمت مردم عزیز خواهیم بود.

جعفری همچنین تاکید کرد: همزمان با افتتاح موزه «در لباس سربازی» از یک سامانه اسنادی رونمایی خواهیم کرد که بیش از ۱۰ میلیون سند مرتبط با دفاع مقدس را در معرض دید عموم قرار می‌دهد که بخشی از آن تا امروز محرمانه بوده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار