شهید «حاجی‌ملاحسینی» از فعالیت‌های انقلابی تا شهادت در لباس سربازی

شهید حاجی‌ملاحسینی اول تیر سال ۱۳۴۴ در روستای تاج خاتون قم متولد شد و در بیست و نهم شهریور ۱۳۶۴ در سن ۲۰ سالگی به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۷۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱ - 20September 2021

شهید «حاجی ملاحسینی» از فعالیت های انقلابی تا شهادت در لباس سربازیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دیوان بزرگ دفاع مقدس، مشتمل بر برگ‌های زرینی است که در هر یک، نام رادمردی از تبار سلحشوران و عاشوراییان به چشم می‌خورد.

جوانان رشیدی که با درک مسئولیت عمیق و حساس خود نسبت به حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا، لباس مقدس سربازی بر تن کردند و با گام‌های استوار و عزمی راسخ، از سیم خاردار نفس عبور کرده و به سوی معرکه مصاف با دشمن بعثی رو نهادند.

شهید فضل الله حاجی ملاحسینی فرزند الله‌وردی، یکی از آن جوانان برومند و سربازان رشید است که نامش در آسمان شهدای ارتش به روشنی می‌درخشد.

وی متولد اول تیر سال ۱۳۴۴ در روستای تاج خاتون قم بود. خانواده فضل الله در سال ۱۳۵۵ پس از گذراندن سال اول و دوم ابتدایی وی، به شهر قم مهاجرت کردند.

فضل الله با شروع مبارزات علیه رژیم طاغوت، به جمع انقلابیون پیوست و از هیچ گونه فعالیتی دریغ نمی‌نکرد. پس از پیروزی انقلاب، به عضویت بسیج در آمد. روز‌ها سر کار می‌رفت و شب‌ها درس می‌خواند و همزمان در بسیج هم فعالیت می‌کرد تا اینکه نوبت خدمت سربازی در ارتش فرا رسید.

شهید فضل الله حاجی ملاحسینی در گشت جندالله به عنوان کمک تیربارچی مستقر بود. وی سرانجام در بیست و نهم شهریور ۱۳۶۴ در سن ۲۰ سالگی، در جبهه غرب بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار