در معراج‌الشهدا رخ داد؛

غوغای نوحه مورد علاقه شهید «کریمی» در مراسم وداع با پیکرش + فیلم

شهید مدافع حرم «مرتضی کریمی» علاقه زیادی به نوحه «هوای این روز‌های من هوای سنگره» داشت از این رو در مراسم وداع با پیکر او، سید امیر حسینی مداح این نوحه آن را بازخوانی کرد.
کد خبر: ۴۷۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰ - 20September 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مدافع حرم مرتضی کریمی از فرماندهان نام‌آشنای تهرانی مدافع حرم در سوریه بود که چندی پیش پیکرش پس از شش سال از شهادت به آغوش خانواده بازگشت.

نوحه مورد علاقه شهید کریمی چه بود؟/ غوغای «هوای این روز‌های من هوای سنگره» در معراج

او متولد سال ۱۳۶۰ اصالتا اهل شهر شال قزوین و ساکن تهران بود. شروع جنگ در سوریه باعث شد تا همچون دیگر مدافعان حرم سر از پای نشناسد و برای دفاع از حرم عمه سادات راهی سوریه شود؛ بنابراین به همراه نیرو‌هایی از یگان فاتحین تهران عازم دیار شام شد، تا اینکه در عملیاتی که توسط نیرو‌های این یگان در خان‌طومان صورت گرفت مرتضی به همراه ۱۲ تن دیگر از همرزمانش به شهادت رسید.

در حادثه منجر به شهادت او، ماشین حامل مجروحان و شهدا مورد اصابت موشک تروریست‌ها قرار گرفت، موشک مستقیما به مرتضی که کنار ماشین ایستاده بود. دیگر همرزمان او نتوانستند پیکر مرتضی و چند تن از شهدای دیگر را به عقب برگردانند و پیکر شهید در منطقه ماند. پیکر اربا اربای شهید جاویدالاثر جنگ سوریه، سال‌ها در خاک این کشور باقی ماند و چشم‌های دوستدارانش را در انتظار خود گذاشت.

مراسم معراج او با حضور پرشمار مردم در حسینیه معراج الشهدا برگزار شد در حالی که کثرت جمعیت باعث شد تا بخشی از مردم در بیرون از حسینیه با پیکر شهید وداع کنند. این در حالی بود که مراسم تشییع پیکر شهید نیز با استقبال خوب مردم در شهرک ولیعصر برگزار شد.

در مراسم وداع با پیکر شهید مداحان اهل بیت (ع)، سید امیر حسینی و مهدی عباسی به نوحه خوانی پرداختند. سید امیر حسینی نوحه معروف «هوای این روزای من هوای سنگره» را به خاطر علاقه شهید کریمی به آن بازخوانی کرد. در ادامه بخشی از فیلم این مراسم و نوحه خوانی سید امیر حسینی را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها