برنامه‌های سپاه استان کرمان در هفته دفاع مقدس اعلام شد

سردار معروفی گفت: برنامه‌های متعددی از جمله آیین تجلیل رزمندگان، یادواره خانگی ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کرمان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۴۷۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ - 19September 2021

برنامه‌های سپاه استان کرمان در هفته دفاع مقدس اعلام شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار «حسین معروفی» فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، در نشست خبری با موضوع هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه هر آنچه را که دشمن علیه ما دنبال می کند باید با آن مقابله کرد، اظهار داشت: در شرایطی که دشمن دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام است، ما باید دنبال معرفی کارآمدی دین باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: آنها می خواهند مسئولین ما را فشل و زمین گیر کنند اما ما در جبهه انقلاب، سنگینی را که جلوی پای مردم و انقلاب ببینیم آن را بر می داریم و کاری به این نداریم که این وظیفه کیست زیرا این را از شهیدان و از نماد بزرگ شهدا، قهرمان پرافتخار جهان اسلام، حاج قاسم آموختیم و باید شاگردی کنیم.

وی ادامه داد: همانگونه که حاج قاسم راه را برای مسلمین و سعادت آنان باز کرد و این فرهنگ زاییده دفاع مقدس ما است.

سردار معروفی با اشاره به بخشی از مرارت هایی که بر جامعه ایثارگری به ویژه جانبازان قطع نخاع می رود؛ از اینکه این مرارت ها ذیل منافع گروهی و جناحی نادیده گرفته شود؛ هشدار داد و بیان کرد: ما با کسی جنگ نکردیم اما دفاع بر هر موجودی و بر انسان به طریق اولی و بر مسلمین و شیعه به طور خاص واجب است.

وی با طرح این پرسش که چه چیز جنگ محنت بار و خسارت آور را تبدیل به دفاع مقدس کرد؟ پاسخ داد: فرهنگ عاشورایی در شکل و محتوا باعث این امر شد؛ هفت سال با شهدا و رزمندگان تحت امر فرمانده عزیزم حاج قاسم در جنگ بودم و با ایمان می گویم ما در جنگ یک چیز داشتیم که همه چیز بود و آن توکل و توسل بود و ما حقیقت دین را در آن صحنه می دیدیم زیرا بهشت را در صحنه نبردی می دیدیم که گناه و تهمت و ناروا در آن نبود.

سردار معروفی تصریح کرد: ما در هشت سال جنگ، نیم روز کربلا را در بدر و خیبر و کربلای ۵ و والفجر ۸ و... تکرار کردیم؛ در کربلای ۵ و نهر جاسم به چشم سر معجزه دیدم؛ آنجا سانتی متری می جنگیدیم و عملیاتی حیاتی بود که صحنه های عجیبی رقم خورد؛ یک عراقی در یک متری من بود و اسلحه نداشتم و نارنجکی که داشتم زیر پای او انداختم.

وی با بیان اینکه رجز مشایخی عامل محرک بچه ها در کربلای ۵ شد و دست آخر هم خود به شهادت رسید؛ گفت: آنجا سر خط شکن بودن و جان دادن و رفتن روی میدان مین دعوا بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش از رزمایش کمک مومنانه در آستانه هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: برنامه ای برای ۵۰۰ نفر از پیشکسوتان سراسر استان برای ۳۱ شهریور در نظر گرفتیم که "بیعت با فرمانده" بر مزار حاج قاسم انجام می شود.

وی نذر خون طی دو مرحله برای جبران بحران ذخیره خون استان،  رونمایی از هشت عنوان کتاب دفاع مقدس، کوهنوردی پیشکسوتان و فرماندهان، صبحگاه مشترک رده های سپاه، تجلیل از سربازان نمونه، دیدار با خانواده شهدا، یادواره استانی شهدای گمنام، ویژه برنامه وحدت نیروهای نظامی و امنیتی و انتظامی در بیت الزهرا حاج قاسم از برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار معروفی گفت: اختتامیه ۵۰۰ واحد مسکونی در بردسیر، حضور فرماندهان پایگاه های مقاومت استان در مصلی امام علی علیه السلام از دیگر برنامه ها است و پیشنهاد ۶۵۰۰ یادواره شهید خانگی دادم تا شهدای استان شناخته شوند و باید  تمرکز یادواره های شهدای را از استانی و شهرستان بر هم بزنیم.

وی برگزاری مراسم یادواره شهدا و نوشتن و گفتن حقایق را مانع از تحریف دفاع مقدس دانست و بیان کرد: شهدا زنده اند اما ما گاهی مثل مردگان با آنان رفتار می کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: افتتاح ۱۴۷ پروژه عمرانی، احیا و لایروبی قنوات، احداث مسجد و پایگاه مقاومت و خانه عالم برای هفته دفاع مقدس است و در کنار آن یک پروژه مهم آبرسانی به ۱۱۰ روستا را موکول به بعد از هفته دفاع مقدس کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها