سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم:

آثار حجمی هنرمندان در سمپوزیوم «دیار عاشقان» به نمایش گذاشته می‌شود

«موسوی‌منش» گفت: سمپوزیوم «دیار عاشقان» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم، محلی برای ارائه آثار حجمی علما و سرداران شهید است.
کد خبر: ۴۷۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ - 21September 2021

آثار حجمی هنرمندان در سمپوزیوم «دیار عاشقان» به نمایش گذاشته می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «سید محمد موسوی منش» سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، امروز در حاشیه همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان که در آستانه هفته دفاع مقدس در محل موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در فراخوان سمپوزیوم ساخت آثار حجمی شهدا، هنرمندان رزومه خود را به سازمان زیباسازی ارسال می‌کنند و پس از تایید توسط داوران، انتخاب می‌شوند.

وی افزود: پس از تایید رزومه و انتخاب هنرمندان، آنان در محل کارگاه حضور می‌یابند و در یک زمان ۱۰ روزه، شروع به ساخت سردیس می‌کنند.

موسوی منش ادامه داد: قالب گیری سردیس و سایر اقدامات، در مراحل بعدی توسط خود سازمان زیباسازی انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول، شش سردیس از علما و سرداران شهید قم ساخته شده و در محور دیار عاشقان واقع در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نصب شده است و سردیس‌های بعدی نیز در سمپوزیوم‌های دیگر، ساخته و نصب خواهد شد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به وجود برخی اختلاقات ظاهری بین سردیس‌ها با چهره واقعی شهدا عنوان کرد: از یک سو، کیفیت پایین برخی تصاویر شهدا موجب شده تا با اقدامات نرم افزاری، عکس ترمیم شود و از سوی دیگر، شرایط متفاوت و موقعیت‌های جغرافیایی خاصی که سرداران شهید در آن حضور داشته اند، موجب شده تا اختلافاتی بین تصویر با چهره واقعی بوجود آید.

وی تصریح کرد: در برخی موارد، هنرمند سعی می‌کند برداشت ذهنی خود از جلوه‌های خاص شخصیت شهید همچون رافت و صلابت وی را پیاده کند که همین موضوع موجبات حک و اصلاح در سردیس و یا نقاشی را پدید می‌آورد.

موسوی منش با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی به مناسبت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: به همین مناسبت، امروز دومین دیوار نگاره شهید سلیمانی، شهید سامانلو و شهید علیدوست در ابتدای خیابان شاهد واقع در منطقه دو شهرداری قم به پایان رسید و رونمایی شد.

وی ادامه داد: عملیات طراحی سومین دیوار نگاره شهید سلیمانی و شهید ابومهدی نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها