امام‌جمعه شهرستان گناباد:

دفاع مقدس سرآغاز دوران بازدارندگی دفاعی ایران اسلامی بود

حجت‌الاسلام «صادقی‌نسب» گفت: دشمن در دفاع مقدس درک کرد که با حمله نظامی به ایران اسلامی نمی‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند و اساساً مردم دریافتند که باید خودشان روی پای خودشان بایستند و از کشور دفاع کنند.
کد خبر: ۴۷۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ - 21September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری اعلام ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان گناباد با حضور حجت الاسلام «حسن صادقی‎نسب» امام‌جمعه شهرستان و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد، سرهنگ پاسدار «علیرضا محبی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد و جمعی از مسئولان نهادهای اجرایی شهرستان برگزار شد.

امام‌جمعه شهرستان گناباد در این مراسم، ایمان به خدا، اتحاد و یکپارچگی و تبعیت از ولایت فقیه را سه عامل دستیابی به فتح و ظفر در دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجلیل از شهدا و ایثارگران و جانبازان است؛ همان دلاورانی که در هنگامه هجمه دشمن بعثی به میهن عزیزمان، با فداکاری‌ها و رشادت خود، این ارتش دژخیم را به عقب راندند و از تمامیت ارضی این خاک پاک، پاسداری کردند.

وی افزود: دشمن در دفاع مقدس درک کرد که با حمله نظامی به ایران اسلامی نمی‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند و اساساً ظرفیت درونی این ملت در مواجهه با تهاجم و تحریم هشت سال دفاع مقدس بود که به منصه ظهور رسید و مردم دریافتند که باید خودشان روی پای خودشان بایستند و از کشور دفاع کنند.

اجرای 41 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس شهرستان گناباد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد در ادامه این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و رزمندگان خاطرنشان کرد: رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان در دفاع مقدس باید گرامی داشته شود تا نسل جوان بدانند که رزمندگان ما بیت‌المقدس‌ها چطور طرح‌ریزی کردند که باعث آزادسازی خرمشهر شد و والفجر 8 را چگونه اجرا کردند که طومار اشغالگری متجاوزین بعثی را هم در هم پیچید.

وی افزود: 41 عنوان برنامه شامل آیین‌های «افتخار محله»، پیاده‌روی اربعین متوسلین به اباعبدالله (ع) از مبدأ گناباد به سمت شهرستان کاخک، زنگ ایثار در مدارس، همایش پیاده‌روی خانوادگی جانبازان و بسیجیان و کوهنوردی ایثارگران، تجلیل از بازاریان در دوران دفاع مقدس، برگزاری اردوهای جهادی، توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، جلسات روایتگری راویان و پیشکسوتان و آیین‌های تجلیل از شهدای مدافع سلامت از اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است.

محبی تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی، در آغازین روز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح و بسیجیان برگزار نخواهد شد و فقط رژه موتوری را از خیابان  شهید غفاری شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها