مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کردستان خبر داد؛

اجرای ۸۳۰ برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در کردستان/ ۴۵ کتاب حوزه دفاع مقدس رونمایی شد

سردار «مالکی» گفت: امسال به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، ۸۳۰ مورد برنامه در قالب ۷۵ عنوان، از ۳۰ شهریور تا هشتم مهر در استان کردستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ - 22September 2021

اجرای ۸۳۰ برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در کردستان/ ۴۵ کتاب حوزه دفاع مقدس رونمایی شدسردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‎پرس در سنندج، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک آغاز هفته دفاع مقدس، به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و اظهار داشت: امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس با محوریت شعار «ما مقتدریم» از طریق ستاد کل نیرو‌های مسلح به استان‌ها ابلاغ شد که در همین راستا، جلسات مختلفی در استان کردستان برگزار و به نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد.

وی افزود: امسال به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، ۸۳۰ مورد برنامه در قالب ۷۵ عنوان، از ۳۰ شهریور تا هشتم مهر در استان کردستان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که ۳۰ شهریور با سخنرانی رئیس جمهور به‌صورت ویدوئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، تأکید کرد: این آیین در استان کردستان که در استانداری برگزار شد، با رونمایی از ۴۵ کتاب حوزه دفاع مقدس و تجلیل نمادین از ۴۱ پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت همراه بود.

وی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه یکم مهر، مصادف با سومین روز از هفته دفاع مقدس به عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی، سربازان» نامگذاری شده است، تصریح کرد: در این روز برنامه‌هایی همچون نواختن زنگ مقاومت و ایثار به‌صورت نمادین در یکی از مدارس، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا سراسر استان و دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان انجام خواهد شد.

سردار مالکی با اشاره به اینکه برنامه‌های روز جمعه دوم مهر مصادف با سومین روز از هفته دفاع مقدس، با عنوان «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت کارکنان نیرو‌های مسلح و همه دستگاه‌های استان در نماز جمعه، تجلیل از مدافعان سلامت و زنان در دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این روز از هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های روز شنبه سوم مهر مصادف با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی» برگزار می‌شود، ادامه داد: تجلیل از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب پیشگام در عرصه علم و دانش و نیز تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایت‌مداری جوانان، از برنامه‌های این روز در استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با بیان اینکه برنامه‌های یک‌شنبه چهارم مهر مصادف با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف» برگزار می‌شوند، افزود: برگزاری نشست تخصصی اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیر عامل و پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه‌ها، برنامه‌های این روز از هفته دفاع مقدس در استان کردستان است.

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه پنجم مهر، مصادف با ششمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی» نامگذاری شده است، اظهار داشت: این روز مصادف با روز اربعین بوده و مراسمی در راستای تبیین درس‌های اربعین در تقویت وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی در استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با بیان اینکه روز سه‌سنبه ششم مهر، مصادف با ششمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران عشایر و پیشگامان کُرد مسلمان» نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: در این روز از دلاورمردان عرصه دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

سردار مالکی با یادآوری اینکه آخرین روز از هفته دفاع مقدس چهارشنبه هفتم مهر با عنوان «فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه‌آفرینان» نامگذاری شده است، یادآور شد: تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس به‌عنوان یادگاران آن دوران، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کردستان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها