جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد؛

برگزاری رزمایش هوایی مطابق با صحنه واقعی نبرد

امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: امسال در نظر داریم که مطابق با صحنه واقعی نبرد، رزمایشی انجام دهیم؛ به‌طوری که در پایگاه‌ها و مناطق رزمایش، بمباران صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۴۷۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ - 22September 2021

برگزاری رزمایش هوایی مطابق با صحنه واقعی نبردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین تکریم و معارفه فرماندهان پیشین و جدید نیروی هوایی ارتش که امروز (چهارشنبه) در مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس یادآور رشادت بزرگمردانی است که همواره در تاریخ انقلاب اسلامی و این مرز و بوم ماندگار خواهند ماند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی خلبانان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: مردان غیرتمند، بی ادعا، متعصب و ولایت‌مدار نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای را در دفاع از حریم هوایی کشور ایفا کردند.

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش اضافه کرد: نیروی هوایی با امکانات خود و گا‌هی با کمترین امکانات، اما با شجاعت و روحیه سلحشوری بر دل دشمن تاخت.

امیر نصیرزاده در ادامه بیان کرد: امروز میزبان برخی از قهرمانان و بزرگان نهاجا هستیم که با دست خالی به دل دشمن زدند و پیروزمندانه از این میدان خطیر بیرون آمدند.

وی افزود: این افتخاری برای ما است که در این دوران و تحت فرماندهی نایب امام زمان (عج) زندگی می‌کنیم و خدا را از این بابت شاکریم. از خداوند متعال می‌خواهیم که سایه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را بر سر مسلمین جهان مستدام بدارد تا پرچم انقلاب اسلامی را به دست حضرت ولی عصر (عج) برساند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سپس با اشاره به خدمات صورت گرفته در نیروی هوایی عنوان کرد: بنده از اقدامات و خدمات فرماندهان سابق نهاجا تشکر و قدردانی می‌کنم و امانتی را که تحویل گرفته بودیم، امروز به فرمانده جدید می‌سپاریم.

امیر نصیرزاده ادامه داد: در دورانی که بنده مسئولیت داشتم، همه کارکنان خدوم نهاجا تلاش کردند و بخشی از کار را پیش بردند که نتایج آن، ارتقای توان رزمی و آمادگی‌های امروز نهاجا را رقم زد.

وی گفت: به گوشه‌ای از کار‌هایی که در طول سه سال گذشته در نهاجا انجام گرفته است، اشاره می‌کنم. محور اصلی کار ما در نیروی هوایی، اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و همچنین از خط مشی‌ها و راهبرد‌های فرمانده کل ارتش نیز که با شیوه‌های نوین مدیریتی به ما ارائه می‌شد، استفاده می‌کردیم که نوع مدیریت و برخورد پدرانه ایشان با ما سبب پیشرفت و تسریع و تسهیل کار‌ها می‌شد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته تلاش کردیم تا نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم و همواره معتقد بودم باید به گونه‌ای نیروی هوایی را بسازیم که اگر اراده خداوند متعال بر این باشد که حضرت ولی عصر ظهور کنند، بتوانیم نیروی هوایی مقتدر و کارآمدی را تحویل ایشان بدهیم؛ لذا در این راستا تلاش کردیم.

امیر نصیرزاده سپس با اشاره به تهدیدات نرم دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، بر ضرورت توجه به امور فرهنگی و ارزش‌های اسلامی و قرآنی تأکید و عنوان کرد: افسران جوان ما امروز با تهدیدات نرم و متنوعی مواجه هستند که اگر سطح بصیرت‌شان افزایش پیدا نکند، دچار مشکل می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند پرورش نیروی انسانی کارآمد و کیفی هستیم، گفت: بر روی نیروی انسانی باکیفیت کار کردیم؛ چراکه طبق فرمایش فرمانده معظم کل قوا، نیروی انسانی باکیفیت به ما مزیت راهبردی می‌بخشد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ما در طول دوران خدمتی، سعی کردیم که نیروی انسانی باانگیزه، قوی و متعهد تربیت کنیم و اکنون در نیروی هوایی ۱۰ فرمانده توانمند داریم که می‌توانند در پست‌های مهم و کلیدی سکاندار امور باشند.

امیر نصیرزاده همچنین در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات نیروی هوایی در حوزه به‌روزرسانی تجهیزات و تسلیحات هوایی اظهار داشت: نیروی هوایی امروز از هواپیما‌های شناسایی و تاکتیکی قوی برخوردار است که در مدت زمان یک ساعت می‌تواند اطلاعات منطقه وسیعی را با کیفیت بالا در اختیار فرماندهان قرار دهد.

وی با بیان اینکه در نهاجا بر روی علم، دانش و تخصص این نیرو‌ها کار کردیم و رشد خوبی را در این عرصه داشته‌ایم، افزود: بر روی پهپاد و به‌ویژه در حوزه پهپاد‌های شناسایی کار کردیم و امسال در نظر داریم که مطابق با صحنه واقعی نبرد، رزمایشی انجام دهیم؛ به‌طوری که در پایگاه‌ها و مناطق رزمایش، بمباران صورت می‌گیرد و فرماندهان ما به‌صورت آنلاین می‌توانند در مرکز، این رزمایش را مشاهده کنند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه توان خود را به‌صورت چندبعدی افزایش دادیم و همه جوانب را در نظر گرفتیم، گفت: این توانمندی در نهاجا ایجاد شده است که صد‌ها کیلومتر دورتر هواپیما عملیات انجام دهد و تصاویر آن به‌صورت آنلاین، در مرکز در اختیار فرماندهان قرار گیرد.

فرمانده سابق نهاجا اظهار داشت: در حوزه ارتقای توان دفاعی، به موشک و بمب‌های نقطه‌زن دست پیدا کردیم؛ همچنین با اقداماتی که صورت دادیم، هواپیما را با کمترین ساعت پرواز به بیشترین بهره‌وری رساندیم.

امیر نصیرزاده در پایان خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش امروز توانسته موشک کروز زمینی را هواپایه کند که امیدوارم در آینده شاهد شلیک آن در نیروی هوایی باشیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها