رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ضرورت توجه بیشتر به نقش امام خمینی در دفاع مقدس/ دفاع مقدس را در حکمرانی و مدیریت خود به کار بگیریم

سردار کارگر با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری مدل دفاع مقدس در حکمرانی، گفت: اگر مدل دفاع مقدس را در حکمرانی و مدیریت خود به‌کار نگیریم، موفق نخواهیم شد.
کد خبر: ۴۷۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰ - 23September 2021

ضرورت توجه بیشتر به نقش امام خمینی در دفاع مقدس/ دفاع مقدس را در حکمرانی و مدیریت خود به کار بگیریمگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سید محمدجواد میرخانی؛ سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شامگاه چهارشنبه در گردهمایی جمعی از پیشکسوتان تخریب‌چی دفاع مقدس، با بیان اینکه هرچه زمان می‌گذرد، عظمت امام خمینی (ره) بیشتر می‌شود، اظهار داشت: وقتی به همراه جمعی از فرماندهان نظامی، محضر فرماندهی معظم کل قوا بودیم، ایشان فرمودند زمانی که ما خدمت حضرت امام (ره) می‌رسیدم، ایشان مطالبی می‌فرمودند که ما آن‌ها را درک نمی‌کردیم؛ اما امروز وقتی در این جایگاه قرار گرفتم، می‌فهمم که ایشان چقدر دوراندیش بودند.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس، از همه مظلوم‌تر حضرت امام خمینی (ره) هستند، افزود: از نقش ایشان در دفاع مقدس خیلی کم سخن گفته می‌شود؛ این در حالی است که امثال شهید «قاسم سلیمانی» در مکتب امام (ره) تربیت شد و آن کسی که این فرصت را به شهید حاج قاسم سلیمانی داد تا وی به این عظمت دست یابد، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) است.

سردار کارگر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها به‌تنهایی عَلم را نگه داشته‌اند، تصریح کرد: اگر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) عَلم دفاع مقدس را نگه نمی‌داشتند و ایستادگی نمی‌کردند، امروز ممکن بود از معارف دفاع مقدس عقب‌ماندگی زیادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت‌گرفته بر روی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان بیش از ۸۵ درصد در ملاقات خود با گروه‌ها و اقشار مختلف، در مثال‌های خود از دفاع مقدس استفاده کرده‌اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت شناخته شدن و شناساندن دفاع مقدس، گفت: ایشان فرموده‌اند که گاهی من خانواده خود را جمع می‌کنم و برای آن‌ها منبر می‌روم و وصیت‌نامه شهدا را می‌خوانم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دیدار خود با حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بیان داشت: وقتی من گزارش مفصلی خدمت ایشان ارائه دادم، حضرت آقا از عملکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز رضایت کرده و تأکید کردند که مردم باید از جنگ بهره معنوی ببرند و همچنان که ما سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را حس می‌کنیم، باید پیروزی این جنگ را تا ۲۰۰ سال دیگر هم حس کنیم و این موضوع جز با شکافتن ذره‌ذره سلول‌های آن ممکن نیست.

سردار کارگر با اشاره به ذلت‌های قراردادهای گلستان و ترکمنچای و همچنین مشکلات و مصائبی که بر ملت ایران در جنگ‌های جهانی اول و دوم گذشت، گفت: پیش از جنگ جهانی اول جمعیت ایران ۲۰ میلیون نفر بود، اما بر اثر این جنگ ۱۰ میلیون نفر از بین می‌روند و در جریان جنگ جهانی دوم نیز شاه کشور که فرمانده کل قوا بود، کشور را ترک می‌کند؛ اما در دفاع مقدس وقتی برای امام خمینی (ره) که فرمانده کل قوا بودند، پناهگاه ساختند، در حالی که دشمن تهدید کرده بود که جماران را هدف قرار می‌دهد، اما ایشان به پناهگاه نرفتند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در ابتدای جنگ درحالی که دست ما خالی بود، مردم را برای مقابله با دشمن بسیج کردند، تصریح کرد: عراق در ابتدای جنگ با 13 لشکر به ما حمله کرد، در حالی که در پایان جنگ، ۶۸ لشکر داشت؛ همچنین در ابتدای جنگ، عراق ۳۰۰ هواپیما داشته است و تمام این ۳۰۰ هواپیما در طول جنگ منهدم می‌شوند؛ اما عراق در پایان جنگ ۶۰۰ هواپیما داشته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: حضرت امام خامنه‌ای در ابتدای جنگ تحمیلی، وقتی در جبهه‌ها سخنرانی می‌کردند، فرمودند که ما با رژیم بعثی نمی‌جنگیم، بلکه با ۲ ابرقدرت در حال جنگ هستیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از جلوه‌های پاسداشت دوران دفاع مقدس را «راهیان نور» دانسته‌اند، اظهار داشت: ایشان می‌فرمایند که دوران دفاع مقدس را حقیقتاً باید گرامی شمرد و از آن پاسداری کرد؛ چون آن هشت سال، تضمین‌کننده حیثیت کشور، هویت ملت، امنیت فعلی و عزت ملت ایران شد.

سردار کارگر با اشاره به اینکه الگوی دفاع مقدس، انقلاب اسلامی بود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که نمی‌توان از دفاع مقدس گفت، اما از قبل آن یعنی انقلاب اسلامی سخن نگفت؛ چراکه دفاع مقدس دنباله انقلاب اسلامی بود.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت در امتداد دفاع مقدس است، اظهار داشت: شهید «قاسم سلیمانی» فرموده‌ است که دفاع مقدس قله و مقاومت دامنه این قله است و همچنین گفته است که اگر بخواهیم تمام معارف و ارزش‌ها که بعد از صدر اسلام با زحمت علما به ما رسیده است را در یک قاب ببینیم، آن قاب «دفاع مقدس» است و تأکید کرده است که ما جامعه صاحب‌الزمانی و آخرالزمانی را در دفاع مقدس دیدیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز هر موفقیتی که در کشور شاهد هستیم، با روحیه دفاع مقدس به دست است، بیان داشت: کشوری که سیم خاردار وارد می‌کرد، امروز تمام دنیا جمع شده‌اند که جلوی پیشرفت آن را بگیرند و به ما پیشنهاد مذاکره می‌دهند و دست خودمان است که برد موشک‌های خود را تا چه حدی بالا ببریم؛ این‌ها همه ثمره دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری مدل دفاع مقدس در حکمرانی، تصریح کرد: اگر دفاع مقدس را در حکمرانی و مدیریت خود به‌کار نگیریم، موفق نخواهیم شد؛ چراکه مشکلات امروز کشور ما ۱۰ درصد ساختاری بوده و ۹۰ درصد آن رفتاری است.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس، ما درگیر ساختار نبودیم و وقتی با امثال شهیدان «قاسم سلیمانی»، «احمد کاظمی»، «محمد بروجردی» و «حسن باقری» برخورد می‌کردیم، رفتار آن‌ها بود که رزمندگان را جذب می‌کرد؛ در حالی که نه درجه، نه توبیخ، نه آیین‌نامه انضباطی و نه زندانی وجود داشت و در سال‌های اخیر هم شهید «قاسم سلیمانی»، با رفتار خود، رزمندگان را به جبهه مقاومت برد.

وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به پیشکسوتان دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر ضرورت رسیدگی بر پیشکسوتان دفاع مقدس تأکید دارند و در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز به صورت سازمانی، این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

سردار کارگر تأکید کرد: مساجد ما سنگر است و انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و در دفاع مقدس نیز مساجد نقش اساسی داشتند و نیروها از مساجد به جبهه ها اعزام می‌شدند؛ بنابراین دشمن روی مساجد هدف‌گذاری کرد و امروز می‌توان گفت که مساجد ما آسیب‌پذیر شده‌اند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها