وزیر ارشاد در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر:

دولت برای ساماندهی مشکلات خبرنگاران وارد عمل می‌شود

«اسماعیلی» گفت: روز گذشته رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت دستور دادند تا همه نهادهایی که بودجه فرهنگی دریافت می‌کنند و چهارچوب‌های ناظر بر شبکه فرهنگی کشور بر آن‌ها نیز حاکم است، در سایه مدیریت راهبردی وزارت ارشاد هماهنگ شوند.
کد خبر: ۴۷۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴ - 23September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در تالار شهر برگزار شده بود، با تأکید بر اینکه دشمنان نظام از توان رسانه برای تقویت فشار فرهنگی خود در جنگ نرم استفاده می‌کنند، اظهار داشت: یکی از پیچیده‌ترین ابزارها برای دشمن متمرکز بر حوزه رسانه است و از گذشته تاکنون شاهد هستیم که در گذر زمان، حرکت دشمن در حوزه رسانه پیچیده‌تر و توطئه آمیزتر هم شده است.

وی افزود: به طور مثال فتنه ۸۸ به معنای واقعی کلمه محصول سرمایه‌گذاری دشمن در عرصه عملیات‌های روانی و جنگ امنیتی و رسانه‌ای بود که در آن یک دروغ سیاسی با شانتاژ و القای نادرست حقایق به منزله یک حق بیان شد و این عملیات رسانه‌ای و امنیتی در مقیاس وسیعی علیه نظام اسلامی اجرا شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن در حوزه رسانه برای حداقل 30 سال آینده برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی کرده است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در برابر همه رسانه‌ها و حاضران مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور دولت سیزدهم، به فرازهایی از دغدغه‌های خود در عرصه رسانه اشاره کردند که به روشنی نشان از اهمیت این سرفصل در منظر راهبردهای مقام معظم رهبری دارد.

وی ادامه داد: دولت انقلابی و مردمی سیاست اصلی خود را بر اساس منویات مقام معظم رهبری متمرکز بر بازسازی رسانه‌ها قرار داده است؛ به‌طوری که روز گذشته رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت دستور دادند تا مراکز فرهنگی و وزارتخانه‌ها به صورت نقطه چینی و بدون انقطاع به هم اتصال پیدا کنند تا ملزومات عرصه فرهنگ و رسانه را با جدیت و سرعت بیشتری دنبال کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: پس از اتصال نقطه چینی، گام دوم به منزله ایجاد هم‌افزایی با نهادهای بیرون از دولت است و همه نهادهایی که بودجه فرهنگی دریافت می‌کنند و چهارچوب‌های ناظر بر شبکه فرهنگی کشور بر آن‌ها نیز حاکم است، باید با وزارت ارشاد هماهنگ باشند. تنها از این طریق است که شبکه هم‌افزای رسانه‌ای ایجاد خواهد شد و فعالان حوزه رسانه از مرجع صندوق هنر بهره‌مند خواهند شد. 

وی با بیان اینکه بیش از  ۲ هزار و ۷۰۰ خبرنگار در کشور فعالیت دارند، تأکید کرد: دولت سیزدهم متعلق به همه اقشار و اصناف است اما به لطف خدا، انحصارهای رسانه‌ای موجود را خواهیم شکست و خبرنگاران را به عنوان بازوان انتقال مستقیم پیام از بدنه مردم به مسئولان، در اجرای رسالت خطیرشان یاری می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتها ابراز امیدواری کرد: در همه جریانات فرهنگی رسانه‌ای در یک قرن گذشته، مشهد با رجال سیاسی و علمای دینی بزرگ خود یا پیشتاز بوده یا جزو پیشتازان نامش به‌چشم می‌خورد. در هفته دفاع مقدس هم هستیم و به همین بهانه به شهدای هنرمند و اهل‌قلم خراسان رضوی درود و سلام می‌فرستیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را به برکت خون‌های پاک شهیدان، ما را شرمنده ایثارگری‌های آنان قرار ندهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار