رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دفاع مقدس عرصه جهاد اکبر و تفکر بسیجی بود

آیت‌الله «حسینی بوشهری» گفت: دوران دفاع مقدس جلوه گاه جهاد اکبر، جهاد اصغر و منشاء ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه بود.
کد خبر: ۴۷۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ - 23September 2021

دفاع مقدس عرصه جهاد اکبر و تفکر بسیجی بودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت الله «سید هاشم حسینی بوشهری» رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار سردار «صادق موحدی کیا» فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان نیروی زمینی سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: هر جا نور هدایت درخشیده است دشمنان حق به دنبال خاموش کردن آن بوده اند.

وی افزود: در طول تاریخ دیده ایم جبهه حق سختی‌ها و مشکلات فراوانی را تحمل کرده است؛ در طول دوران دفاع مقدس تعداد زیادی از عزیزانمان به شهادت رسیدند، اما با قامتی استوار این ملت ماند.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: شما در میدان دفاع مقدس جانفشانی کرده اید؛ شما کسانی هستید که در عصر غیبت امام معصوم علیه السلام جهاد کردند و پس از دستور نائب امام عصر عج بسیجیان و نظامیان ما سر از پا نشناخته و جانفشانی کرده تا افتخار بیافرینند.

وی از دست نرفتن حتی یک وجب از خاک ایران را یکی از نتایج مهم دفاع مقدس دانست و گفت: این ایثار و رشادت با بهره گیری از حضور علما و بویژه مقام معظم رهبری در میدان دفاع مقدس بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: کشور ما نیز مانند کشور‌های دیگر درگیر مسائل و رخداد‌های طبیعی همچون سیل، زلزله و بیماری‌هایی مانند کرونا می‌شود؛ رزمندگان دفاع مقدس در پشت خاکریز‌ها به جهاد می‌پرداختند و عاشقان این راه امروز باید در عرصه مواسات و کمک‌های مؤمنانه پیشگام شوند.

وی با اشاره به مواجهه انقلاب اسلامی ایران با کشور‌هایی که از فروش واکسن به ملت ایران جلوگیری می‌کردند افزود: ما در مقابل این دشمنی‌ها به تولید داخل روی آوردیم تا راه خرید از خارج مرز‌ها نیز بازگردد.

حسینی بوشهری بیان داشت: نیرو‌های مسلح می‌بایست همزمان با آمادگی سیستمی و نظامی دارای آمادگی فردی هم باشند؛ این آمادگی شامل داشتن وجدان، صداقت و دلسوزی نسبت به مردم و نظام است.

وی گفت: امروز صورت جنگ تغییر یافته و دشمنان ما در شکل نرم به تقابل با انقلاب اسلامی پرداخته اند.

عضو شورای عالی حوزه اظهار کرد: سپاه عزیز ما باید بداند اگر در دوران دفاع مقدس در مرز‌های کشور باید می‌جنگید، اما امروز دشمن به داخل خانه‌های ملت ما آمده و در حال جذب و پرورش سرباز است.

وی با تأکید بر لزوم تعریف دقیق و متناسب با شرایط امروز از جهاد عنوان داشت: در دوران دفاع مقدس هم جهاد اکبر، هم جهاد اصغر و هم ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه را شاهد بودیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌بایست در ترویج این فرهنگ کوشش داشته باشد تا دشمنان را در اجرائی کردن نقشه‌های شومشان ناامید کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها