آیت‌الله علوی گرگانی:

دشمنان هیچگاه دست از دشمنی با نظام اسلامی بر نمی‌دارند

مرجع تقلید شیعیان گفت: امنیت امروز به برکت خون شهداست، ولی باید بدانیم که دشمن هیچ گاه دشمن از دشمنی خویش با نظام دست بر نمی‌دارد.
کد خبر: ۴۷۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸ - 23September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قم، حضرت آیت الله «سید محمدعلی علوی گرگانی» امروز در دیدار سردار «صادق موحدی کیا» فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان در قم، با اشاره به اهمیت خودسازی و تهذیب نفس اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در یکی از جنگ‌های بسیار مهم که لشکر اسلام شهدای زیادی تقدیم کرده بود موقع برگشت به اصحاب خود فرمودند که خدا رحمت کند قومی را که از جهاد اصغر فارغ شدند و جهاد اکبر را در پیش رو دارند؛ سوال شد یا رسول الله جهاد اکبر چیست؟ پیامبر فرمودند یعنی جهاد با نفس و هوا‌های نفسانی.

وی افزود: انسان همیشه گرفتار نفس خویش است، چرا که نفس همواره با انسان است، اما دشمن خارجی گهگاهی ممکن است حمله کند، ولی نفس انسان دائما در حال جنگ با نفس قرار دارد و مومن باید با او مبارزه کند و گرفتار هوا‌های نفسانی خویش نشود.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه پیروزی بر هوای نفس هنر بزرگی است خاطر نشان ساختند: باید خیلی مراقبت کنیم که خدای ناکرده هوا‌های نفسانی و دنیا طلبی ما را آلوده نسازد و تنها در جهت کسب رضایت الهی قدم برداریم.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب علیه مردم به ویژه جوانان خاطرنشان کرد: امروزه به برکت خون شهدا مملکت از آرامش و امنیت خوبی برخوردار است، ولی باید دقت کرد، زیرا که هیچ گاه دشمن از دشمنی خویش دست بر نمی‌دارد و هر لحظه که بتواند دست به حمله می‌زند، لذا باید دائم مراقب حملات دشمن در همه عرصه‌ها و مکر آنان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار