شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران در گفت وگو با دفاع‌پرس:

صهیونیسم جهانی به دنبال «تحریف» دفاع مقدس است/ دفاع مقدس الگویی«فرهنگ‌ساز» برای مبانی نظام اسلامی

فرهادی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که متاسفانه پس از جنگ در آن غفلت شده است فرهنگ‌سازی برای مبانی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس است، گفت: ظرفیت‌های دفاع مقدس می‌تواند باعث تالیف فرهنگ‌های سازمانی، زندگی و فرهنگ عمومی باشد.
کد خبر: ۴۷۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۳ - 25September 2021

«تورج فرهادی» شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران در حاشیه بازدید از «خبرگزاری دفاع مقدس» به مناسبت چهل‌ و یکمین سالگرد دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه دفاع مقدس تبیین اهداف و استفاده از تجربیات دفاع مقدس از واجبات است، اظهار داشت: ما نباید این اجازه را بدهیم که دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و مقاومت دچار فراموشی شود.

وی ادامه داد: همه ابعادی که ما برای رسیدن به سعادت نیاز داریم در دفاع مقدس وجود دارد؛ اخلاص، ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان باعث شد تا نام، یاد و خاطره شهدا تا همیشه تاریخ زنده بماند.

شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران با بیان اینکه صهیونیسم جهانی با درک اینکه تجربیات و ظرفیت‌های دفاع مقدس نقطه اتکا ما است، گفت: دشمنان تلاش دارند رخدادها و حوادثی که در دوران هشت سال دفاع مقدس رخ داده است را کم‌رنگ کنند.

امروز صهیونسیم جهانی به دنبال تحریف رخدادهای دفاع مقدس است/ دفاع مقدس می‌تواند باعث تالیف فرهنگ‌های سازمانی، زندگی و فرهنگ عمومی باشد

فرهادی اضافه کرد: اگر دفاع مقدس را به وادی فراموشی بسپاریم آسیب‌های جدی خواهیم دید؛ دفاع مقدس جزء زرین‌ترین تاریخ چندین هزار ساله کشورمان است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اینکه بارها ایشان فرمودند «من انقلابی هستم» افزود: انقلابی‌گری و انقلابی بودن به این معناست که ما باید روحیه خودمان را منطبق با ارزش‌های اولیه انقلاب اسلامی تقویت کنیم و با رویکرد گام دوم انقلاب برای پیشرفت انقلاب اسلامی قدم بر داریم.

شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران خاطرنشان کرد: صدام در روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ دستور حمله به ایران را صادر کرد و ۱۹۲ هواپیما رژیم بعث عراق به شهرها مرزی حمله کردند؛ بعد ازظهر ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ و اول مهر سال ۱۳۵۹ نیروی هوایی ارتش پاسخ حمله رژیم بعث عراق را داد و با ۱۵۰ هواپیما استحکامات عراق را مورد حمله قرار داد.

فرهادی اظهار داشت: امروز باید فرزندان ما بدانند در دوره‌ای که ما از آن به عنوان دوره اقتدار ایران نام می‌بریم چه حوادثی رخ داده است.

امروز صهیونسیم جهانی به دنبال تحریف رخدادهای دفاع مقدس است/ دفاع مقدس می‌تواند باعث تالیف فرهنگ‌های سازمانی، زندگی و فرهنگ عمومی باشد

شهرداری منطقه ۶ شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات شهرداری منطقه۶ در حوزه حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان گفت: شهرداری به دلیل اینکه بیشترین ارتباط را با مردم دارند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی بسیج رخدادی مهم و غیر قابل انکار است، گفت: نقش بسیج در دوران هست سال دفاع مقدس بی‌بدیل است و بچه‌های بسیجی جنگ را اداره کردند و با انسجام و وحدت دشمن را شکست دادند.

فرهادی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که متاسفانه پس از جنگ در آن غفلت شده است فرهنگ سازی برای مبانی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های دفاع مقدس می‌تواند باعث تالیف فرهنگ‌های سازمانی، زندگی و فرهنگ عمومی باشد.

شهرداری منطقه ۶ شهرداری تهران گفت: باید بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را در زندگی‌ها جاری کنیم و بتوانیم علوم انسانی این حوزه را تبیین کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها