یادداشت/

فرمانده‌ای در حکم پدر

سردار محمودآبادی در عین مدیریت قاطع و انقلابی، بسیار مهربان و صبور بود و برای بسیاری از پاسداران نسل دوم و سوم سپاه در مشهد حکم پدر داشت؛ بر همین اساس یاد و نام این سردار پرآوازه هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
کد خبر: ۴۷۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱ - 25September 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس- «حمید جهانگیر فیض‌آبادی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ سردار علی‌اصغر محمودآبادی یکی از انقلابی‌ترین و پاک‌دست‌ترین سرداران و فرماندهانی بود که از سال‌های طلایی حضور در دفاع مقدس تا حضور در مهم‌ترین رکن تشکیلات سپاه یعنی آموزش نظامی خالصانه، صادقانه و با دغدغه و تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر به نظام، کشور، مردم و ولایت خدمت نمود و در این مدت طولانی مبارزه، خدمت و حضور، کوتاهی و قصوری از او سر نزد و هیچ‌گاه شکوه‌ و شکایتی از او دیده نشد.

سردار محمودآبادی بحق پدر آموزش نظامی سپاه در خراسان بزرگ بود و هیچ مربی و نیرویی که در سپاه آموزش‌دیده باشد خدمات و تلاش‌های مستمر او را فراموش نخواهد کرد.

او در سالیان طولانی خدمت خالصانه‌اش هیچ ثروتی برای خود نیاندوخت و همان خانه و ماشین قدیمی را تا آخرین لحظه حیات تعویض نکرد و توسعه نداد.

زندگی سردار محمودآبادی را می‌توان الگویی از ساده‌زیستی و دوری از تجملات و تشریفات به نسل کنونی معرفی کرد. مدیریت و فرماندهی منطقی و کارآمد از ویژگی‌های این سردار نامدار است.

به یاد دارم که روزی حقیر را برای روایت‌گری در مسجد محله‌اش دعوت نمود و خالصانه درخواست کرد به‌هیچ‌وجه نامی از مسئولیت، درجه و عنوان وی درحین روایت‌گری بر زبان نیاورم. او دوست‌داشت همچنان گمنام و ناشناخته در محله و مسجد و در بین دوستانش باقی بماند تا بهتر و بیشتر بتواند به خدمت صادقانه خود ادامه دهد.

او یکی از وفادارترین، انقلابی‌ترین و ولایتی‌ترین پاسدارانی است که ساده‌زیستی را از مراد و رهبرش سیدعلی به ارث برده بود.

دغدغه وی در خصوص ارتقاء آموزش کارکنان پایور و وظیفه سپاه پاسداران آن‌قدر زیاد بود که تلاش زیادی کرد پادگان آموزشی باغرود نیشابور یا پادگان آموزشی سردادوَرِ مشهد را به منطقه و اردوگاه آموزشی چشمه گیلاس مشهد منتقل کند که مورد موافقت مسئولین مافوق قرار نگرفت و او همیشه از این‌موضوع با ناراحتی و تأسف یاد می‌کرد.

سردار خدمت‌گزاری که در عین مدیریت قاطع و انقلابی، بسیار مهربان، صبور، دوست‌داشتنی و قابل احترام بود و برای بسیاری از پاسداران نسل دوم و سوم سپاه در مشهد حکم پدر داشت؛ بر همین اساس یاد و نام این سردار پرآوازه هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

محمودآبادی پس‌از بازنشستگی سازمانی، حلقهٔ وصل مربیان نسل قدیم و جدید سپاه در مشهد بود که تا قبل‌ از عروجش، محفل انس پیش‌کسوتان آموزش را در مشهد که یکی از محافل موفق و ارزشمندِ خودجوش بود، مدیریت می‌کرد.

قدیمی‌ترین پادگان آموزشی سپاه در کشور یعنی پادگان آموزشی امام رضا علیه‌السلام در خیابان سردادوَر در مشهد (ثامن‌الائمه کنونی) یادآور تلاش‌های خالصانه و مستمر این فرمانده بزرگ است که خدمات و تفکرات این سرباز ولایت را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد.

چهارشنبه ۳۱ شهریور همزمان با اولین روز گرامیداشت هفتهٔ دفاع مقدس، سردار علی‌اصغر محمودآبادی برای همیشه از بین ما پرکشید و به یاران شهیدش پیوست. یاد و راهش در ذهن کسانی که او را می‌شناسند، ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها