رئیس جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی:

دانش آموز ایذه‌ای نشان داد که دانش آموخته مکتب دفاع مقدس است/ هیچکس نباید به علت فقر از آموزش باز بماند

حجت الاسلام رئیسی گفت: علی لندی دانش آموز ایذه‌ای نشان داد که دانش آموخته در مکتب دفاع مقدس، ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۴۷۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ - 25September 2021

دانش آموز ایذه‌ای نشان داد که دانش آموخته مکتب دفاع مقدس استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی که در مدرسه فولادفر صالح آباد برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم با تلاش وزارت آموزش و پرورش و فرهنگیان عزیز و دانش آموزان و از همه مهم‌تر خانواده‌ها سال جدید سال مبارکی برای معلمان و دانش آموزان و اولیا آن‌ها باشد.

وی افزود: در ابتدا از دانش آموز عزیزی که با مسئولیت‌پذیری و خطر کردن جان دو نفر را نجات داد و جان خود را به خطر انداخت یاد می‌کنم، آقای علی لندی دانش آموز ایذه‌ای که نشان داد دانش آموخته در مکتب دفاع مقدس، ایثار و شهادت است. روحش شاد ان‌شاءالله با شهید فهمیده و همه شهدای محشور شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هدف از آفرینش انسان، رشد و تعالی و نزدیکی او به خداست، افزود: تعلیم و تربیت هدف اساسی انبیای الهی است. آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای در زندگی انسان دارد. خانواده و مدرسه نقش اساسی در تربیت انسان دارد. مدرسه جایگاه مقدس بوده و شرافت دارد. مدرسه فقط آموزشگاه و خانه فقط خوابگاه نیست. مدرسه محل اندیشه ورزی است. مدرسه، مکمل و مقاوم خانواده است.

وی تاکید کرد: باید به مدرسه اندیشید، هم به مدرسه فردا و هم فردای مدرسه؛ معلم محور آموزش و پرورش است و باید شأن معلم حفظ شده و به معیشت او توجه شود. طرح رتبه بندی مربوط به همین مسایل است. ارتقای جایگاه و شأن و منزلت معلمان و افزایش کیفیت آموزش در این طرح مورد توجه است.

رئیس جمهور همچنین با بیان این‌که مدرسه مقوم همبستگی و نظم اجتماعی است، افزود: قدر مدرسه را در ایام کرونا دانستیم. مدرسه محل همبستگی خانه، معلم و دانش آموز است. من صمیمانه از زنان و دختران کشور به صورت خاص تشکر می‌کنم که در ایام کرونا از طریق شبکه شاد نقش معلمی داشتند.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند، گفت: هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه گذاری در کشور است. نباید چرتکه انداخت که چقدر در آموزش و پرورش هزینه شده است. توسعه کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: عدالت آموزشی مهم است. هیچ کسی نباید به خاطر فقر از تحصیل باز بماند. دولت باید اقداماتی داشته باشد تا همه افراد از آموزش بهره ببرند. فقر نباید موجب بازماندگی از تحصیل شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم تهیه گزارش دقیقی از وضعیت آموزش و پرورش، تصریح کرد: باید گام‌های اساسی برای تحول آموزش و پرورش برداشته شود. سند تحول در آموزش و پرورش باید اجرایی شده و به سند تحول در مدرسه تبدیل شود. با ایجاد سازمان و معاونت تحول انجام نمی‌شود بلکه اصل تحول باید در مدرسه انجام شود. مدرسه باید تحول محور باشد. افراد تحول گرا هم می‌توانند در مدرسه تحول ایجاد کنند نه کسانی که به تحول اعتقاد نداشته یا انگیزه ندارند. همه باید به این سند پایبند باشند و آن را اجرایی کرده و گزارش اجرای آن را ارائه کنند که چند درصد اجرا شده و چرا بخشی از آن اجرا نشده است.

وی در ادامه از دانش آموزان سوال کرد که شعار دولت سیزدهم ایران قوی است، ایران قوی چه ویژگی دارد و نقش دانش آموزان در شکل گیری ایران قوی چیست؟

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه امسال آموزش مجازی و حضوری را دنبال می‌کنیم، گفت: در برخی مناطق که امکان آموزش حضوری نباشد، آموزش مجازی می‌شود، اما حرکت به سوی آموزش حضوری است؛ زیرا نباید افت تحصیلی پیدا کنیم. تا چند روز آینده ۷۰ درصد جامعه واکسینه می‌شوند. معلمان و اولیا و افراد مرتبط با دانش آموزان هم واکسینه شده اند، البته آموزش حضوری باید با رعایت مقررات بهداشتی انجام شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار