نماینده ولی فقیه در سپاه:

نیرو‌های مسلح توان انجام هر مأموریتی را دارند

حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی» با بیان اینکه نیرو‌های مسلح توان انجام هر مأموریتی را دارند، گفت: امروز دشمنان فهمیده‌اند که هر کجا کوچک‌ترین اقدامی علیه نظام اسلامی انجام دهند، سیلی محکمی می‌خورند و این اقتداری که امروز داریم، سرمنشأ آن، دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۷۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ - 25September 2021

حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در همایش طلایه‌داران حماسه جهاد و شهادت (یادبود روحانیون بسیجی تهران بزرگ)، با اشاره به اینکه دفاع مقدس مانند انقلاب اسلامی، صحنه‌ای از بروز و ظهور کربلا و در امتداد نهضت امام حسین (ع) است، اظهار داشت: نهضت امام حسین (ع)، نهضتی مقدس و تجلی عبودیت در برابر خداوند بود.

وی ادامه داد: در میان ویژگی‌های نهضت امام حسین (ع)، عرفان، مهدویت و عبودیت از بارزترین جلوه‌های کربلاست که نمونه‌های بارز این ویژگی‌ها را در دفاع مقدس داشتیم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی درباره دلیل اطلاق عنوان «دفاع مقدس» به جنگ تحمیلی، گفت: ما شروع‌کننده جنگ نبودیم و دفاع می‌کردیم که دفاع یک وظیفه الهی است؛ لذا از جنگ به‌عنوان دفاع مقدس یاد می‌کنیم؛ از سوی دیگر هر چیزی که رنگ‌ الهی یافت، اول تقدس می‌یابد و سپس ماندگار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز مأموریت داریم که مجالس عزای امام حسین (ع) را صحنه تربیت رهروان مکتب آن حضرت قرار دهیم، افزود: تا زمانی که دشمن داریم، دفاع لازم است؛ البته صحنه جنگ ممکن است تغییر یابد؛ به عبارت دیگر اگر در دفاع مقدس، روحانیون امدادرسان و روحیه‌بخش و رزمنده بودند و ایثارگری را تقویت می‌کردند، در جنگ جدید که جنگ نرم، تهاجم و شبیخون فرهنگی است، روحانیون فرمانده هستند.

وی دفاع مقدس را الهام گرفته از عاشورا دانست و عنوان کرد: در رابطه با شروع دفاع مقدس نباید نگاه خود را به اقدام صدام برای اشغال خوزستان محدود کنیم، چون هدف کارگردان اصلی حمله به ایران، سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با تأکید بر اینکه جنگ و دفاع مقدس، اصل انقلاب را نگه داشت، گفت: اگر امروز به قدرتی رسیدیم که دشمن را حیرت‌زده کرده است، به‌واسطه دستیابی ما به دستاورد‌هایی است که آن‌ها تصور نمی‌کردند بتوانیم به چنین دستاورد‌هایی برسیم؛ به‌عنوان مثال، امروز موشک‌های ما نقطه‌زن شده‌اند و پهپاد‌هایی می‌سازیم که از تجهیزات آمریکایی‌ها به راحتی تصویربرداری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: امروز دشمنان فهمیده‌اند که هر کجا کوچک‌ترین اقدامی علیه نظام اسلامی انجام دهند، سیلی محکمی می‌خورند و این اقتداری که امروز داریم، سرمنشأ آن، دفاع مقدس بود؛ لذا دفاع مقدس تعطیلی ندارد.

وی افزود: نیرو‌های مسلح ما هر کاری را اراده کنند، انجام می‌دهند و در بکارگیری و ساخت هر سلاحی هم که بتوانند کوتاهی نمی‌کنند؛ اما آنچه باعث محدودیت ما در ساخت و بکارگیری برخی تسلیحات می‌شود، تنها دین‌مان است و تحریم‌ها و فشارها عامل این محدودیت نیستند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: پیاده‌نظام‌های دشمن در داخل کشور زمینه مساعد را برایش فراهم می‌کردند و این باعث شده بود تا دشمن برای نابودی این نظام تلاش‌هایی را انجام دهد؛ اما امروز وقتی دید در درون کشور استقامت شکل گرفته، مجبور شد که عقب برود؛ این نشان داد که آن‌ها گرگ‌صفت هستند؛ یعنی اگر جلوی گرگ کوتاه بیاییم، پیش می‌آید و چنانچه با قدرت مقابل آن بایستیم، عقب‌نشینی می‌کند؛ پس دفاع مقدس باید در همه صحنه‌ها ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در صدر اسلام آنچه باعث شکست مسلمانان شد، اقداماتی بود که توسط صحابه صورت گرفت؛ چون آن‌ها کاری کردند که فرزند پیامبر (ص) آن‌گونه به شهادت رسید و برای آن هم شادی کردند؛ پس انقلاب اسلامی را هم جز انقلابیون، فرد دیگری نمی‌تواند نابود کند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اضافه کرد: بر این اساس، دشمنان در تلاش هستند تا مردم را از پشتیبانی نظام مأیوس کنند؛ البته در این بین بد عمل‌ کردن برخی مسئولان گذشته به تلاش‌های آن‌ها سرعت بخشیده است؛ به عبارت دیگر، اگر امت از نظام جدا شود، آن‌وقت مقاومت شکننده می‌شود؛ زیرا امام بی امت اقتدار ندارد و امت بی امام هم خطر ندارد؛ در حالی که امت متصل به امام، شکست ندارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها