سرلشکر صفوی:

شکست سعودی‌ها قطعی است/ دشمنان توان مقابله با ایران را ندارند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: واضح است کشورهایی مانند یمن به آزادی و استقلال خود می‌رسند و شکست سعودی‌ها در رسیدن به اهدافی که اعلام کرده بودند، به خواست خداوند قطعی خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ - 09June 2015

شکست سعودی‌ها قطعی است/ دشمنان توان مقابله با ایران را ندارند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در همایش تجلیل از ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ایران که در مرکز همایشهای رازی این دانشگاه  برگزار شد، گفت: هدف اساسی و غیر قابل تغییر هر حکومتی حفظ بقای ملی، حفظ ارزشها، منافع ملی، هویت ملی، حفظ سرزمین و استقلال کشور است و جنگها این هدف اساسی را به شدت تهدید میکنند و ممکن است جنگها هویت یک ملت را دچار تغییر کنند.

وی ادامه داد: آنچه که باعث میشود حکومتها و ملتها بتوانند از خودشان و کشورشان و از ارزشهایشان دفاع کنند، عزت ملی و قدرت ملی است.

سرلشکر صفوی در ادامه به تبیین مفهوم قدرت ملی  و عزت ملی پرداخت و گفت: قدرت ملی مجموعهای از تواناییهای مادی و معنوی یک ملت و حکومت برای حفظ بقای ملی و  هویتش، برای رسیدن به اهداف و منافع ملی یا اعمال اراده سیاسی خود در محیط بینالمللی است. در حقیقت علت بقاء و سر افرازی ملی و حفظ هویت یک ملت همین عزت ملی و قدرت ملی است.

وی افزود: عزت ملی و قدرت ملی دارای سطوح مختلفی است، که شامل  سطوح جهانی و سطوح منطقهای و ملی است، و باید ارزیابی کرد که عزت ملی یک ملت در چه سطحی قرار دارد، و قدرت نفوذ و تاثیرگذاریاش در محیط بینالمللی است یا در محیط منطقهای  و یا در محیط داخلی یک کشور است؟

سردار صفوی در ادامه تاکید کرد: عوامل مختلفی را برای مبانی قدرت ملی و عزت ملی تعریف میکنند و این عوامل را شامل عوامل اقتصادی تا جغرافیای طبیعی یا سرزمین و عوامل علمی و تکنولوژیک، عوامل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و حتی فرا مرزی و  اینکه تا چه حد در اتحادیهها و پیمانهای منطقهای، هر کشوری شرکت داشته باشد،  تعریف میکنند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تشریح  عوامل فرهنگی و سیاسی تاثیرگذار بر جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: عامل فرهنگی تاثیرگذار یعنی فرهنگ یک ملت و تمدن و باورهایش، ارزشهایش، روحیه ملیاش و افتخاراتش، و آنکه ظرفیت صبر و تحملش در چه اندازه است.

وی ادامه داد: پنج تمدن چین، هند، ایران، مصر و یونان، تمدن جهانی را شکل دادند. ملت ما ملتی با فرهنگ و با تمدن چندین هزار ساله جزء بنیانگذاران تمدن جهانی است، که با آمدن اسلام شکل جدیدی به خود گرفت و در حقیقت با آمدن اسلام به قدرت و عزت ملی ایران افزوده شد.

صفوی ادامه داد: امام یک رهبر متقی، حکیم، دوراندیش، مدیر، مدبر و شجاع بودند که  آینده را میدیدند. حضرت امام(ره) در پیامی که به "میخائیل گورباچف"، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق دادند حرفهای خودشان را زدند و فرمودند که «از این پس کمونیسم را باید در موزههای تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد»؛ و سقوط شوروی را پیشبینی کردند.

وی در ادامه گفت: صدام و حامیان آمریکایی و اروپایی و عربیاش حمله کردند که انقلاب ما را محدود کنند و جلوی نفوذ فرهنگی ما را بگیرند، در حالی که امروز ایران سرپا ایستاده و به سمت پیشرفت و امنیت پایدار حرکت می کند، دشمنان بدانند با ملت ما که روی آرمانهای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده است، نمیتوانند مقابله کنند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در تشریح تحولات جهانی و منطقهای افزود: صحنه مکتب مقاومتی را که فرزندان شهید این ملت در لبنان، فلسطین، سوریه و هم اکنون یمن شکل دادند ببینید. محصول دفاع مقدس، ایجاد مکتبی به عنوان مکتب مقاومت، به وسیله فرزندان امام و اسلام در کشورهای آزادیخواه است.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: این مکتب مقاومت شکل گرفت و بیداری اسلامی نیز از آن تاثیر پذیرفت و واضح است کشورهایی مانند یمن به آزادی و استقلال خود میرسند و علیرغم سختیهای فراوان، پیروزی مردم یمنی آشکار خواهد شد، و شکست سعودیها در رسیدن به اهدافی که اعلام کرده بودند، به خواست خداوند قطعی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها