استقرار ۹۵۰۰ رزمنده الحشد الشعبی در کربلا

فرمانده عملیات «الفرات الاوسط» در سازمان الحشد الشعبی گفت: ۹۵۰۰ نیروی این سازمان برای تأمین امنیت و ارائه خدمات مورد نیاز زائران اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی مستقر شده‌اند.
کد خبر: ۴۸۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ - 25September 2021

استقرار ۹۵۰۰ رزمنده الحشد الشعبی در کربلای معلی

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، همزمان با دومین هفته اجرای طرح امنیتی و خدماتی سازمان الحشد الشعبی عراق در کربلای معلی، سرتیپ «علی الحمدانی» فرمانده عملیات «الفرات الاوسط» در سازمان الحشد الشعبی، از مشارکت ۹ هزار و ۵۰۰ نیروی این سازمان در تامین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع)، در این استان خبر داد.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، تصریح کرد: «تعداد نیرو‌های الحشد الشعبی مستقر در شهر کربلای معلی دو برابر شده و به ۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است تا امنیت زائران و خدمت به آن‌ها را تامین کنند. همچنین ۲۶۶ خودروی امنیتی در این مأموریت شرکت داده شده‌اند».

سرتیپ الحمدانی توضیح داد که عملیات تامین امنیت و خدمات زوار، شامل استان‌های کربلا، دیوانیه و بابل است که با هماهنگی بقیه تیپ‌های الحشد الشعبی مستقر در این مناطق دنبال می‌شود».

وی افزود، فرماندهی تحت فرمانش، با تمامی استان‌های مرکزی برای تامین امنیت مراسم اربعین حسینی هماهنگ است. شمار نیرو‌های ذخیره الحشد الشعبی در استان بابل به سه هزار داوطلب و در نجف اشرف به ۲ هزار داوطلب می‌رسد و هزار و ۵۰۰ داوطلب نیز در طول مسیر پیاده‌روی اربعین تا کربلا و پس از آن در مسیر بازگشت زائران، مستقر می‌شوند.

پیشتر، سرتیپ «عادل الحسینی» مسئول روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرماندهی پلیس بابل گفته بود که این فرماندهی طرح امنیتی ویژه‌ای را برای حمایت از زائران اربعین حسینی که قصد عزیمت به شهر کربلای معلی را دارند، تدوین کرده است.

الحسینی افزود که بیش از ۱۸ هزار نیروی امنیتی از تمامی دستگاه‌های امنیتی فعال در استان بابل، در اجرای این طرح امنیتی مشارکت دارند و علاوه بر آن تیپ «علی‌اکبر» (ع) الحشد الشعبی نیز در حمایت از منطقه شمال بابل مشارکت دارد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار