رئیس شورای شهر کرج تأکید کرد؛

احیای فرهنگ جهاد و شهادت با مرور زندگی‌نامه‌ها و خاطرات شهدا

«چپردار» گفت: شهدا جزو نخبگان جامعه بودند و در طول دوران زندگی خود خاطراتی را رقم زدند که امروز مرور آن‌ها و زندگی‌نامه‌های شهدا می‌تواند فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه احیا کند.
کد خبر: ۴۸۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ - 26September 2021

احیای فرهنگ جهاد و شهادت با مرور زندگی‌نامه و خاطرات شهدا«جواد چپردار» رئیس شورای اسلامی شهر کرج در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج در خصوص نقش مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: به‌منظور حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا در فرهنگ عمومی کشور، همواره باید یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه‌داریم. 

وی عنوان کرد: وجود باغ‌موزه‌های دفاع مقدس در استان‌ها، المانی از دفاع مقدس، سرداران شهید، رزمندگان و یاد و خاطره آن ایام است لذا وجود این مراکز فرهنگی و موزه‌ها برای اینکه مردم خاطرات ایام دفاع را فراموش نکنند، از جمله پتانسیل‌های ارزشمند استان‌ها محسوب می‌شود.  

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر پنجم و شهردار سابق کرج در تکمیل فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، در کنار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز خدماتی را ارائه دادند؛ ما نیز در شورای ششم در کنار همه ظرفیت‌های مدیران شهری، در تکمیل سایر فازهای این پروژه در کنار شهرداری و این اداره کل خواهیم بود.

چپردار بیان داشت: مجموعه شهرداری و شورای شهر کرج، بخشی از وظیفه تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز را بر عهده دارد که با افتخار این همراهی صورت می‌گیرد و ما حتماً به تکلیف خود در این زمینه عمل خواهیم کرد اما باید از ظرفیت‌های مدیران و نهادهای دولتی استان نیز در تکمیل این پروژه استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در خصوص تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان مطرح کرد: به نظر من مسیر دشواری را پیش رو نداریم زیرا ما شهدای گرانقدر را می‌شناسیم و اگر زندگی آن‌ها را برای نسل جوان تشریح کنیم، آن‌ها درمی‌یابند که چرا از جنگ تحمیلی به‌عنوان دوران دفاع مقدس یاد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا جزو نخبگان جامعه بودند و در طول دوران زندگی خود چه پیش از دوران دفاع مقدس و چه هنگام حضور در جبهه و شهادت خود، خاطراتی را رقم زدند که امروز مرور آن‌ها و زندگی‌نامه‌های شهدا می‌تواند فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه احیا کند.

چپردار عنوان کرد: بی‌شک احیای خاطرات، زندگی‌نامه‌ها و وصایای سرداران شهید در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر است لذا ما می‌توانیم با الگوسازی از زندگی و شهادت رزمندگان و سرداران شهید، نسل جوان را با فرهنگ عاشورایی آشنا کنیم.

وی بیان داشت: نسلی از مردم که با دوران دفاع مقدس مأنوس هستند، بی‌شک همان‌طور که در آن دوران به تکلیف خود عمل کردند، همواره ارزش‌های دفاع مقدس را گرامی می‌دارند اما در خصوص نسلی از مردم که آن دوران را لمس نکرده و با شهدا مأنوس نبوده‌اند، وظیفه ما به‌عنوان رزمندگان و مدیریت‌های شهری است که این افراد را با فرهنگ غنی ایثار و شهادت آشنا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پایان تأکید کرد: اطمینان داشته باشید که فرهنگ دفاع مقدس و خاطرات شهدای والامقام آن‌قدر ارزشمند و مقدس است که اگر بتوانیم فقط آن‌ها را برای مردم بازگو کنیم، خود آن‌ها بر اساس شناختی که از دلاورمردان دفاع مقدس پیدا می‌کنند، بر ارزش‌های شهدا استوار می‌ایستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها