به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شد؛

درخواست شهید از مردم/ شهادتین گفتن یک جوان با دیدن عکس شهید «حاج امینی»

عکس شهید «امیر حاج امینی» همان عکس معروفی است که در کشورمان به‌عنوان سمبل شهید و شهادت مشهور شد.
کد خبر: ۴۸۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۸ - 28September 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جنگ در شرایطی به ایران تحمیل شد که نیرو‌های نظامی وضعیت مناسبی نداشتند و در وضعیت برابر با ارتش عراق نبودند؛ موقعیتی که ارتش وضعیت مناسبی نداشت و سپاه نیز به تازگی تاسیس شده بود. اما جنگ نه‌تنها ارتش و سپاه ایران را از هم گسیخته نکرد، بلکه ارتش در دوران جنگ به بازیابی قدرت خویش پرداخت. سپاه نیز از دوران دفاع مقدس با ایجاد و توسعه سازمان رزم، قدرت خود را افزایش داد.

در این دوران باشکوه و نورانی ستارگان درخشانی ظهور و بروز پیدا کردند که شاید اگر این دوران وجود نداشت هیچگاه فرصت این ظهور و بروز به وجود نمی‌آمد. تمام روز‌های دفاع مقدس سرشار از نام و نشان شهدای عزیز است، شهدایی که نورانیت خاصی دارند و سیره آن‌ها باید سرمشق راه و چراغ گمراهی‌های زندگی ما باشد.

شهید «امیر حاج امینی» یکی از شهدای معروف و مشهور دفاع مقدس است که همه او را با یک تصویر معروف می‌شناسند. او متولد پنجم دی ماه سال ۴۰ در روستای علیشار از توابع زرند ساوه است. با آغاز جنگ تحمیلی به دلیل قدرت بدنی بالای خود در سمت بیسیم چی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) مشغول به کار شد، تا اینکه در دهم اسفندماه سال ۶۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهیدی که تصویرش سنبل شهادت شد

چند ساعتی از شروع عملیات می‌گذشت که امیر گوشه خلوتی را برای خودش انتخاب کرد و بر روی کاغذ چند کلامی نوشت که برای آیندگان به یادگار بماند. در دستنوشته شهید امیر حاج امینی آمده است: «از شما خواهش می‌کنم و می‌خواهم همیشه چند موضوع را مد نظر داشته باشید: هرگز دروغ نگویید، زود قضاوت نکنید، گذشت و ایثار داشته باشید، خوشرو و خوش‌برخورد باشید و اینکه جبهه‌ها را پر نگه دارید. خدایا ما را ببخش و بیامرز! خدایا عاقبت به خیرمان بگردان. خدایا ما را آنی به خودمان وا مگذار. خدایا معرفت شناخت به ما عطا کن. خدایا امام عزیز و بزرگوارمان را حفظ بفرما. آمین یا رب العالمین

بنده حقیر امیر حاج امینی- ۶۵/۱۰/۱۹ روز جمعه ساعت ۱۲:۳۰»

برادر این شهید بزرگوار نیز در بیان خاطره ای از امیر گفته است که روزی سر مزار امیر نشسته بودم دیدم جوانی با ظاهری حزب‌اللهی کنار من آمد و گفت: «شما با این شهید نسبتی دارید؟!» گفتم: «من برادرش هستم»، او گفت: «حقیقتش من از اول مسلمان نبودم، اما بنا به دلایلی به اجبار و به ظاهر مسلمان شدم، اما قلباً مسلمان نشده بودم تا اینکه برحسب اتفاق عکس برادر شما را دیدم، وقتی عکس را دیدم حال عجیبی به من دست داد. انگار این عکس با من حرف می‌زد، پس از آن قلباً به اسلام روی آوردم و الآن مدتی است که هر پنج‌شنبه به اینجا می‌آیم.» - بهشت زهرا/ قطعه ۲۹.

عکس این شهید بزرگوار همان عکس معروفی است که در کشورمان به‌عنوان سمبل شهید و شهادت مشهور شد.

همیشه وقتی می‌خواهند تصویری از شهید را به نمایش بگذارند، تصویر زیبای شهید امیر حاج امینی با آن عروج ملکوتی و آرامش در چهره و لبخند ملایم و زیبا بیش از هرچیز جلوه‌گر می‌شود.

راهش پر رهرو، یادش گرامی.

انتهای پیام/ 361

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار