امیر حاتمی در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ساخت ناوشکن دماوند:

مقتدرانه از امنیت منطقه دفاع می‌کنیم/ ساخت ناوشکن‌های جدید کلاس «موج»

جانشین وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با اقتدار از امنیت منطقه دفاع می‌کنیم، و پیام این امنیت دفاعی برای همسایگان، آرامش و ثبات است.
کد خبر: ۴۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ - 09June 2015

مقتدرانه از امنیت منطقه دفاع می‌کنیم/ ساخت ناوشکن‌های جدید کلاس «موج»

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» جانشین وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح امروز در مراسم تجلیل از دستاندرکاران طراحی، ساخت و الحاق ناوشکن دماوند و خانوادههای آنان در مجتمع فرهنگی زیباکنار رشت، اظهار داشت: با اقتدار از امنیت منطقه دفاع میکنیم و پیام این امنیت دفاعی برای همسایگان، آرامش و ثبات است.

وی با بیان اینکه دستیابی به صنعت دفاعی پیشرفته ساخت صنایع نظامی متکی به یک نظام مدرن تحت عنوان نظام نوآوری دفاعی در وزارت دفاع است که در حال حاضر تدوین و پیاده سازی شده است، افزود: بی تردید از این رهگذر میتوان به تولید دانش و مدیریت آن اقدام کرد، و کارهای ماندگار با توجه به تلاشهای متخصصان را خلق کرد.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به اینکه ما در وزارت دفاع از نیروهای مسلح که امنیت و آسایش را به مردم ایران ارزانی کردهاند، پشتیبانی میکنیم، گفت: طبق فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا؛ در ناو موجهای سوم و چهارم، این اقدامات هم از نظر زمان، کیفیت، قابلیتهای لجستیکی و مخابراتی ارتقاء داده میشود.

وی با اشاره به اینکه افزون بر 25 اقدام مهم که 12 مورد بومیسازی سامانهها و زیرسامانهها در ناو موج 2 که پیشرفتهتر از نوع یک است انجام شده است.

سرتیپ حاتمی گفت: کلیه دستاوردهای دفاعی که توسط متخصصین متعهد صنعت دفاعی تولید میشود با واگذاری به نیروهای مسلح مقتدرمان در جهت برقراری امنیت کشور مورد بهرهبرداری قرار میگیرد، و مجموعه نیروهای مسلح با همافزایی و مشارکت برادرانه دست به دست هم داده تا محصولات راهبردی و متناسب با نیازها تولید شود.

وی تجهیزات و محصولات تولید شده در حوزههای هوایی، دریایی، هوافضا، الکترونیک و سایر نیازمندیها را بسیار متنوع خواند و یادآور شد: در نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی که به همین منظور برپا شد، بیش از یک هزار محصول کوچک و بزرگ از تولیدات نظامی به بازدید کنندگان ارائه شد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: زنجیرههای آموزشی نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در دریای خزر کامل خواهد شد، و دانشگاه افسری امام خمینی(ره) نوشهر، آموزشهای جامع تری را متناسب با ماموریتهای راهبردی ارائه میدهد.

وی افزود: افتخار داریم برابر تدابیر و رهنمودهای حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا از نیروهای مسلح پشتیبانی کنیم؛ و درصدد این هستیم که محصولات ما با بهترین کیفیت و قابلیت تولید شده، تا با عنوان سرمایهای گرانقدر در جهت صلح و امنیت و اقتدار کشور قرار گیرد.

جانشین وزیر دفاع گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسیر عزت، اقتدار و توانایی یک ملتی است که وزارت دفاع توانسته آن را به انجام برساند.

امیر حاتمی با اشاره به اینکه امروز به میزان قابل توجهی اهدافمان را در ساخت تجهیزات برآورده کردهایم، خاطرنشان کرد: فرمایش گهربار امام  راحل عظیمالشأن که فرمودند «ما میتوانیم» امروز برای ما باور عمیق قلبی است، که در آن تدابیر بلندی وجود دارد.

در این مراسم از دستاندرکاران طراحی، ساخت و الحاق ناوشکن دماوند و خانوادههای آنان با حضور امیر سرتیپ حاتمی جانشین وزیر دفاع، امیر دریادار دوم عرشه افشین رضایی حداد فرمانده ناوگان شمال و سایر مسوولان نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر شد.

ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند، اسفندماه سال گذشته با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی در بندرانزلی به ناوگان شمال ملحق شد.

خط تولید ناوشکن از اواخر سال 85 در صنایع دریایی شهید تمجیدی وزارت دفاع راهاندازی شد، و سازه این ناوشکن سال 91 تکمیل و به آب انداخته شد.

این ناوشکن با حدود 100 متر طول و بیش از یک هزار و 300 تن وزن، نمونه پیشرفتهتر ناوشکن جماران است؛ این ناوشکن نسبت به نمونه مشابه یعنی ناوشکن جماران، دارای طول بیشتر، وزن کمتر و قابلیتهای فزونتری در حوزه تجهیزات و تسلیحات، حمل نفرات و قدرت مانور و چالاکی بالاتری است.

این شناور با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری همزمان اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی، مسلح به سامانه موشکی کروز(دریایی)، اژدرافکن، سامانههای توپ 40 و 76 میلیمتری، سامانههای پردازش راداری، رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی و مجهز به سامانه جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک بوده و مانند جماران 1 قابلیت حمل بالگرد را دارد.

بهکارگیری رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگندهها و موشکهای کروز، و بهکارگیری سامانه پایش و سیستم رانش با توان بالا جهت تامین سرعت بهینه شناور از توانمندی های این شناور است.

بومیسازی تجهیزاتی مانند رادار هوایی، دستگاه کاشف زیردریایی به وسیله امواج صوتی (سونار) فعال و غیرفعال، رادار کنترل آتش، سامانههای مخابرات داخلی و غیره از دیگر ویژگیهای ناوشکن دماوند اعلام شده که مجموعه این تجهیزات بهصورت بومی در سازمانهای تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها