یادداشت/ حیدری

از کربلا تا خاکریز‌های دفاع حرم و حریم

سلام بر پرستو‌های مهاجری که از دیار ما رخت بر بستند و به نینوائیان پیوستند، سلام بر جای جای سرزمینی که از دیرباز میعادگاه عاشقان حسینی بوده و قبله‌گاه قلب‌های تپندۀ خون خواهان علی‌اصغر و عباس علمدار، سلام ما به پادگان ابوذر و سرپل ذهاب و قصرشیرین و... .
کد خبر: ۴۸۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۵ - 27September 2021

از کربلا تا خاکریز‌های دفاع حرم و حریمگروه اجتماعی دفاع‌پرس- سرگرد «جهانبخش حیدری» رئیس دفتر معاونت اجتماعی ناجا به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در یادداشتی تحت عنوان «از کربلا تا خاکریز‌های دفاع حرم و حریم» آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اَلَّذینَ آمَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الله وَ الَّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطاغوتِ، فَقاتِلوا اَولیاءِ الشیطانِ، اِنَّ کَیدَ الشیطانِ کانَ ضعیفا

سمند صاعقه زین کن سواره باید رفت/ به عرش شعله سحر با ستاره باید رفت

شهید زنده تاریخ عشق می‌گویـد/ به دار سرخ انا الحق دوباره باید رفت

سلام و درود بر روح پاک سید و سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) و روح ملکوتی امام شهیدان خمینی کبیر (رض)، شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و مدافعان حریم و حرم که با نثار خون خویش در راه اعتلای قرآن، حقانیت جبهه اسلام را به اثبات رساندند.

سلام بر نینواییان، سلام برآنان که به خون غلطیدند و در آرامگاه لاله‌های سرخ آرمیدند، سلام بر پرستو‌های مهاجری که از دیار ما رخت بر بستند و به نینوایان پیوستند، سلام بر جای جای سرزمینی که از دیر باز میعادگاه عاشقان حسینی بوده و قبله گاه قلب‌های تپندۀ خون خواهان علی اصغر و عباس علمدار، سلام ما به پادگان ابوذر و سرپل ذهاب و قصرشیرین و کشوری و شیرودی...

سلام ما بر دشت گرم خوزستان و هوالهویزه و شلمچه و شیر کرخه و سلام ما بر کردستان و پاوه و مریوان و دهلاویه و شهید چمران و ...

سلام ما بر تپه‌های الله اکبر، بازیدراز، جهان آرا. سلام ما بر میمک و شور شیرین و شهید خرم رودی...

هفته دفاع مقدس؛ سالروز آغاز تاریخی است که یزیدیان سرمست از باده جهل و دنائت، دندان خویش را بر مسلمین نمایاندند، سالروز آغاز تاریخی است که ملتی در ابتدای انقلاب خویش همه روزش را عاشورا نموده و جای جای سرزمینش را به کربلائی دیگر مبدل ساخت.

یادآور آغاز ماجرایی است که در ابتدای آن چهره واقعی لشکر مخلص خدا، بسیج، بر همگان نمایان شد و مکتب اسلام درس اقتدار خویش را در دانشگاه جبهه و جنگ برای پویندگان راه عشق و عشق بازی تدریس کرد.

ابتدای راهی است که ایدئولوژی اسلام، اقتدار خویش را یکبار دیگر در عین مظلومیت بنام پیروزی خون بر شمشیر بر مکتب کفر دیکته نمود و نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

سی و یکم شهریورماه؛ یوم آغاز سرافرازی و جانفشانی‌های ملتی است که در بعد سمبلیک خویش هفتاد و دو شهید به سروری سالار شهیدان انقلاب اسلامی شهید مظلوم دکتر بهشتی تقدیم نموده اند، ملتی که پیروان امام شهیدی هستند که به مرگ مأنوس‌تر است از طفل به پستان مادر.

ملتی که خون شهیدان دشت کربلا را در رگ‌های خویش دارند و تندر قیامشان برگرفته از قیام عاشوراست و آذرخش انقلاب و استقامتشان یادآور سلحشوران پهنه نینواست.

در این ایام یکبار دیگر به یاد آوریم هشت سال دفاع جانانه را که تمامی اسلام با قامتی بلند در برابر تمامی کفر بد کینه ایستاد، به یاد آوریم جای جای دشت گرم خوزستان را، نقطه نقطه فراز و نشیب‌های کردستان را، به یاد آوریم برگ‌های زرین تاریخ ملتی را که هرگز نخواسته است مکتبش را، انسانیتش را، کرامت والای خلیفه الهیش را، استقلال و آزادیش را و بالاخره مسلمان بودنش را با ضدارزش‌های به ظاهر فریبنده تعویض نماید.

بیایید با هم به سرزمین شهادت برویم، به دشت سبز ایمان، به باغ‌های پرگل ایثار و کوه‌های بلند انسانیت و کشتزار‌های تقوی برویم.

بیایید با هم رهسپار گردیم، به ابتدای راه خانه خورشید و سرخی شفق، به دامنه قله خورشید، آنجا که کبوتران مهاجر با سرود پیروزی تا آوای اذان پرکشیدند، آنجا که زاهدان شب، شیران روز شدند و به رزم با تباهی رفتند، بیایید تاریخ را یکبار دیگر ورق بزنیم و بیاییم بر افتخاراتمان، بر اقتدار، اتحاد و همبستگی هایمان بنازیم بر بسیج، آن دلاورمردان پهنه نبرد و پابرهنگان صحنه رشادت و ایثار آن پیروان شهید سرجدای دشت کربلا که با صدای بوستان پرپر، گل بانگ پیروزی خون بر شمشیر را با زبان سرخ، از گلوی نسلی بی سر برآوردند.

آیا دیدید عاقبت ایستادگی‌ها را، مقاومت اندیمشک، دزفول، گیلانغرب و دیگر نقاط این سرزمین را که با بمب‌های خوشه‌ای و شیمیائی شیاطین به آتش کشیده شدند؟! آیا شاهد بودید عاقبت سگ زنجیره شده استکبار را؟

دیدید که چگونه پرده سالوس از چهره کاذبین مزدور فرو افتاد و تاریخ چهره کریح روسیاهان را نمایاند؟ پس خوش منظریست این دیدگاه و مبارکتان باد‌ای مومنان،‌ای دلاورمردان مرد و‌ای منادیان آزادی و آزادگی ....

اما این نهال را با خون کبوتران مهاجری، چون مطهری، رجایی، باهنر، فلاحی، فکوری، آوینی و هزاران دیگر که از دیار ما رخت بر بستند پرورانده ایم، ما خون داده ایم تا مرز حق و باطل مشخص شود تا منافق و مومن از هم تمییز داده شوند تا نور و ظلمت آنگونه که هستند رخ بنمایانند.

این ملت را باکی نیست که دشمن خونخوار و آمریکای جنایتکار برای انحلال استقلال و آزادی و حفظ کرامت‌های والای اسلامی و انسانیشان فشار حداکثری را در پیش بگیرد.

ما با داشتن خاطراتی از سنگفرش خونین شهرهایمان، پستی و بلندی‌های کردستانمان، ساختمان نخست وزیریمان، ماجرای هفتم تیرماه سال شصت و یک و بهشت زهرایمان، سرافراز و با اقتدار با پیروی از آرمان‌های بنیانگذار انقلاب و پشت سرمقام عظمای ولایت و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای فریاد رهایی انسان‌ها و رساترین سروده‌های حماسی را با گردنی فراز و بی هیچ خجالت از گذشتگان و آیندگان از حرم تا حریم سر می‌دهیم و خواهیم خواند سرود وحدت و قدرت و ایستادگی را؛ و دشمنان اسلام و انقلاب بدانند که این ملت هرگز تسلیم یاوه گویی‌ها و تفرقه افکنی‌های استکبار نخواهد شد و هیچ گاه گامی را که به قصد پاسداری از استقلال و انقلاب خویش فرا پیش نهاده اند پس نخواهند گذارد، چرا که اینان خونخواهان قیام حسینند و نگهبانان مکتب زینب، اینان به خون خواهی قاسم و عباس و علی اکبر آمده اند و داغ شهید سلیمانی و صیاد شیرازی‌ها را بر دل دارند. اینان بر سر پیمان خویش استوارند و علی را پرچمدار رسالت خویش می‌دانند.

این قوم منتظرانند، منتظران انقلاب نور، منتظران صاحب عصر و الزمان مهدی موعود (عج) و تا رسیدن به کعبه مقصود همدل و همگام به تبعیت از مقام عظمای ولایت و رهبر انقلاب، راه امام راحل و شهیدان اسلام و انقلاب را ادامه خواهند داد و در مناجاتشان زمزمه خواهند نمود.

آن فرو ریخته گل‌های پریشان در باد/کز می‌جام شهادت همه مدهوشانند

نامشان زمزمه نیمه شب مستان باد/ تا نگویند که از یـاد فراموشانند

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار