نماینده ولی فقیه در یزد:

سیره امام حسین (ع) الگویی برای مردم و مسئولان است

آیت‌الله «ناصری» گفت: سیره امام حسین (ع) باید الگوی رفتاریبرای آحاد مردم و همه مسئولان باشد.
کد خبر: ۴۸۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰ - 27September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان یزد، در نماز جماعت امروز با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: زیارت امام حسین (ع) و عزاداری اباعبدالله از اهمیت و فضیلت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به مکاشفه‌ای که یکی از علما با حبیب ابن مظاهر داشته است، افزود: این عالم بزرگوار می‌گوید از حبیب ابن مظاهر سئوال کردم شما که از یاران امام حسین (ع) بودید و در راه ایشان به شهادت رسیدید و به طور قطع درجات خوبی دارید، آیا می‌خواهی به دنیا برگردی. حبیب ابن مظاهر در پاسخ گفته است؛ آری. برای سه کار دوست دارم به دنیا بازگردم؛ اول اینکه زیاد صلوات بفرستم، دوم برای اینکه در مجالس امام حسین (ع) شرکت کنم و سوم اینکه خدمتگزار و سقای زوار امام حسین (ع) باشم.

ناصری همچنین با نقل روایتی در مورد بدگویی و مزمت یک جوان در مورد امام حسین (ع) نزد خودشان ادامه داد: این جوان قبل از مواجهه با حسین ابن علی (ع) خشمگین‌ترین دشمن او و بعد از مواجهه با او، بالاترین دوستدار آن حضرت شد. این سیره اهل بیت(ع) است که حتی با دشمنان خود نیز به نحوی مدارا می کنند که دشمن نیز شرمنده آنها می‌شود.  اخلاق‌مداری و سیره پاک اهل بیت(ع) به نحوی که هم دشمنان را شرمنده رفتار و اخلاق خود و هم آنها را مرید خود می‌کنند.

ناصری تاکید کرد: این سیره ارزشمند اهل بیت (ع)، اخلاق‌مداری، مردمداری و صبوری در رفتار آنها باید برای همه ما الگو باشد و در ترویج این سیره اهل بیت (ع) بکوشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار