حجت الاسلام شهیدی عنوان کرد؛

کاهش بودجه کشور دلیل ناتمامی ساماندهی گلزار شهدا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مشکلات مالی موجود در کشور سبب کاهش بودجه در تمام بخش‌ها شده است که ناتمام ماندن بحث ساماندهی گلزارهای شهدا نیز ناشی از همین مسئله است.
کد خبر: ۴۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ - 10June 2015

کاهش بودجه کشور دلیل ناتمامی ساماندهی گلزار شهدا

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، صبح روز سهشنبه 19 خردادماه 94 با اعضای شورای راهبردی نخبگان و تشکلهای مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر دیدار و گفتوگو کرد.

نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار اعضای این شورا را ستارگان درخشان جامعه خواند و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، همه ملت مدیون شهدا و ایثارگران هستند و اگر ایثار و فداکاری شما عزیزان نبود وضعیت کشور با توجه به توطئههای بسیار، نامعلوم بود و اینکه امروز ایران بهعنوان تنها کشور امن خاورمیانه مطرح است مرهون زحمات ایثارگران است.

حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تأکید دارند که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شناسانده شده و به نسلهای آینده معرفی شود، چون اگر روزی مشکلی برای کشور پیش بیاید ایثارگران و فرزندان آنها هستند که دوباره به صحنه خواهند آمد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه ایجاد تحرک، نوآوری، رشد و کمال در بنیاد شهید و امور ایثارگران هدف اصلی ما است، اظهار داشت: اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران دو بال دارد که یکی خدماترسانی به جامعه شاهد و ایثارگر و دیگری نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که با ترویج این فرهنگ میتوانیم فرهنگ امام حسین (ع) را 1400 سال پس از شهادت، در جامعه حفظ کرده و زنده نگه داریم.

حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با اعضای تشکلهای شاهد و ایثارگر در بدو ورود به بنیاد، گفت: هدف ما از برگزاری جلسات آموختن این بود که چه باید کرد چون در آن دوره بنیاد برنامه مدونی برای اجرا نداشت و کارهای تشکیلاتی نیز بهخوبی انجام نمیشد. ما نیز در نخستین اقدام با تدوین یک برنامه مدون امور مربوطه را پیگیری کردیم.

وی کارگروههای نخبگان و تشکلها را بازوی کاری بنیاد عنوان کرد و افزود: یکی از مسائل زیانآوری که در آسیبشناسیهای انجام شده مشخص شد این بود که بین ایثارگران و بنیاد شهید و امور ایثارگران اعتمادی وجود ندارد البته با پرداخت بخشی از مطالبات ایثارگران تا پایان سال 90 توانستیم مقداری از این اعتماد رفته را بازگردانیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: مسئله بعدی که به ضرر جامعه ایثارگری و بنیاد بود، تضاد و دوری بین بنیاد و مجلس شورای اسلامی با وجود 103 نماینده ایثارگر در مجلس بود که ما میتوانستیم از این ظرفیت، کمال بهرهبرداری به نفع بنیاد را داشته باشیم که خوشبختانه در حال حاضر تفاهم خوبی بین بنیاد و مجلس وجود دارد.

حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی در ادامه به ابلاغ قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران در اسفندماه سال 92 و اجرایی شدن 3/71 درصد این قانون تاکنون اشاره کرد و گفت: آییننامه 19 درصد از 29 درصد باقیمانده این قانون، تدوین و به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه شده و بقیه موارد نیز در حال بررسی و تدوین آییننامه است.

وی با بیان اینکه مهمترین بخش قانون جامع خدماترسانی به ایثارگران، ماده «63» این قانون است که به تشکیل شورایی بهمنظور توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برای آشنا کردن نسلهای آینده با این فرهنگ تأکید دارد، افزود: دبیرخانه این شورا که رییسجمهور ریاست آن را بر عهده دارد، تشکیل و محتوای مربوط به شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز تدوین شده است.

دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با تأکید بر اینکه در این مسیر باید از اعضای مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر و نقش آنها در ارائه این فرهنگ به نسل سوم و چهارم انقلاب استفاده کرد، گفت: ما از شما استمداد میطلبیم که با ارائه طرحهای جدید، بنیاد را در نشر فرهنگ ایثار و شهادت یاری کنید.

وی افزود: مشکلات مالی موجود در کشور سبب کاهش بودجه در تمام بخشها شده است که ناتمام ماندن بحث ساماندهی گلزارهای شهدا نیز ناشی از همین مسئله است البته شعار من در بنیاد این است که نباید تبعیضی بین افراد و بخشها وجود داشته باشد.

معاون رییسجمهور به ایجاد صندوق سلامت و تدوین چندین طرح برای درمان ایثارگران اشاره کرد و گفت: اعزام گروه متخصصان پزشکی به استانهای سراسر کشور، معاینه و درمان جانبازان و خانوادههای ایثارگران  و تقبل تمام مسائل درمانی ایثارگران و خانوادههای معظم شهدا از دیگر فعالیتهایی بود که در زمینه بهداشت و درمان انجام شده است.

حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی در پایان از اعضای شورای راهبردی نخبگان و تشکلها خواست تا در تمام حوزهها و برنامههای کاری بنیاد به ارائه برنامه و طرح بپردازند و افزود: ما تمام طرحها را مطالعه و کارشناسی میکنیم و با مشورت کارشناسان از 100 درصد طرحهای شما در برنامههای بنیاد استفاده میکنیم.

علی عباس کمری، رییس مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر در این نشست با اشاره به تأکید رییس بنیاد بر بهرهمندی از تواناییهای مرکز دانشپژوهان و تبدیل این مرکز به اتاق فکر بنیاد، گفت: اعضای این مرکز بازوی فکری مدیران بنیاد هستند که میتوانند آسیبشناسیهای فرهنگی در بنیاد را بر عهده بگیرند.

کمری با اشاره به برگزاری جلسات جداگانه نخبگان و تشکلهای شاهد و ایثارگر، گفت: طراحی و تدوین آییننامه، تشکیل اتاق فکر، تشکیل کارگروههای تخصصی و تدوین برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت از جمله فعالیتهای انجام شده در این مرکز به شمار میآید.

رییس مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر اظهار داشت: این مرکز، توانمندسازی جامعه ایثارگری را مدنظر دارد و همزمان با راهاندازی و فراهم کردن زیرساختهای مرکز فعالیتها و وظایف خود را نیز عملی میکند.

در ادامه تعدادی از اعضای شورای راهبردی نخبگان و تشکلهای مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر به بیان نظرات و پیشنهادت خود پرداختند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها