مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

مدافعان آبادان باید خاطرات خود را ثبت کنند

سردار مرادحاجتی با تاکید بر ثبت خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بخصوص شکست حصر آبادان در قالب کتاب، گفت: مدافعان شهر خاطرات خود را ثبت کنند تا نسل‌های آینده بدانند که چه تلاش‌هایی برای شکست حصر آبادان انجام شد.
کد خبر: ۴۸۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ - 27September 2021

ضرورت دارد مدافعان شهر آبادان خاطرات خود را ثبت کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» در مراسم تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آبادان که در سالن سینما مهر این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دشمن پس از تصرف خرمشهر تمام توان خود را به کار گرفت تا با پیشروی، آبادان را محاصره و اشغال کند ولی مقاومت مردم و رزمندگان مانع سقوط شهر شد.

وی افزود: ارتش بعث اگر آبادان را به تصرف خود در می‌آورد شاید کسی جلودار حرکت ارابه جنگی آن نبود اما جوانان آبادانی در کنار ارتش، سپاه و بسیج کارهای بزرگی در آن زمان انجام دادند و مانع سقوط شهر شدند.

سردار مرادحاجتی با تاکید بر ثبت خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بخصوص شکست حصر آبادان در قالب کتاب، ادامه داد: مدافعان شهر خاطرات خود را ثبت کنند تا نسل‌های آینده بدانند که چه افتخاراتی برای شکست حصر آبادان انجام شد. آبادان واقعا مظلوم واقع شده به خصوص موزه دفاع مقدس که با وجود پالایشگاه، منطقه آزاد اروند و شهرداری متاسفانه از کمترین امکانات رفاهی برخوردار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها