واکنش بازماندگان قربانیان انفجار بیروت به اتهام‌زنی‌ها علیه حزب‌الله

کمیته خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت اعلام کرد که اتهامات یکی از اعضای این کمیته به حزب‌الله تنها نظر شخصی اوست و آن‌ها تنها اظهارات دستگاه قضایی را قبول دارند.
کد خبر: ۴۸۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ - 28September 2021

واکنش بازماندگان قربانیان انفجار بیروت به اتهام‌زنی‌ها علیه حزب‌اللهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اخیرا شخصی به نام «ریما الزاهد» خواهر «امین الزاهد» - که در انفجار بندر بیروت جان خود را از دست داد - به عنوان عضو کمیته خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت مدعی شده بود، خانواده‌های قربانیان، حزب‌الله را در مسأله وجود نیترات آمونیوم در بندر بیروت و خارج آن مقصر می‌دانند.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در پی این اظهارات، کمیته خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت اعلام کرد، اظهارات ریما الزاهد تنها نظر شخصی اوست و منعکس کننده نظر این کمیته نیست.

کمیته مذکور افزود، سیاست این کمیته از ابتدا کاملا مشخص بوده، تنها کسانی را متهم می‌داند که دستگاه قضایی آن‌ها را متهم می‎کند و هرگونه سیاسی کردن این قضیه را قاطعانه رد می‌کند.

کشور لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۲۰۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

سال گذشته، حزب‌الله از «فارس سعید» نماینده پیشین پارلمان لبنان و نیز حزب «القوات اللبنانیه» (وابسته به سمیر جعجع) به دلیل اتهام‌زنی به حزب‌الله مبنی بر دست داشتن در انفجار بندر بیروت شکایت کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها