رئیس حزب «صحوه العراق» به علت حضور در نشست اربیل برکنار شد

رئیس حزب «صحوه العراق» به دلیل شرکت در نشست دعوت برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سمت خود کنار گذاشته شد.
کد خبر: ۴۸۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ - 28September 2021

رئیس حزب «صحوه العراق» به علت حضور در نشست اربیل برکنار شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هیأت مؤسس حزب «ابناء صحوه العراق» از برکناری «وسام الحردان» رئیس این حزب از سمت خود خبر داد.

دلیل این تصمیم، حضور فعال «وسام الحردان» در نشست روز جمعه اربیل که با هدف دعوت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، عنوان شده است. هیأت مؤسس این حزب، «محمد علی سلیمان خلف» را به عنوان جانشین «وسام الحردان» تعیین کرده است.

به نوشته منابع عراقی «وسام الحردان» رئیس حزب «صحوه العراق» در نشست سازش‌طلبانه اربیل، از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرده بود، امری که موجب شد سیلی از انتقادات علیه او از سوی احزاب سیاسی عراقی به راه بیفتد. دستگاه قضایی عراق نیز علیه او اعلام جرم کرده است.

در همان ۲۴ ساعت اول پس از انتشار خبر برگزاری نشست، شخصیت‌های اصلی این گروه سیاسی از او اعلام برائت کردند و «احمد ابو ریشه» رئیس هیأت مؤسس حزب فورا در بیانیه‌ای گفت که وسام الحردان نماینده عشایر عرب یا هیچ گروه سیاسی نیست.

شایان ذکر است که حاضرین در این نشست که بالغ بر ۳۰۰ نفر می‌شدند، خود را نماینده گروه‌ها و احزاب و عشایر عراق معرفی کرده بودند که تمامی احزاب و عشایر وابستگی این افراد را به خود تکذیب کرده‌اند. «مثال الالوسی» و «سحر کریم الطائی» از کارکنان وزارت فرهنگ عراق نیز خود را نماینده این وزارتخانه معرفی کرده بودند که با تکذیب شدید وزارت فرهنگ عراق مواجه شده است.

«مزاحم الحویت» سخنگوی عشایر مناطق مورد اختلاف بغداد و اربیل عراق نیز در بیانیه‌ای گفته است که عشایر از کنفرانسی که روز جمعه در هتل دیوان در استان اربیل برای دعوت به عادی سازی روابط میان بغداد و اسرائیل برگزار شده بود اعلام برائت می‌کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها