با حضور امیر حیدری؛

پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس «نزاجا» افتتاح شد

پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش و نمایشگاه دائمی در امتداد مقاومت شامگاه سه‌شنبه با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در سازمان ایثارگران این نیرو افتتاح شد.
کد خبر: ۴۸۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ - 28September 2021

پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس افتتاح شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاه دائمی «در امتداد مقاومت» شامگاه سه شنبه با حضور امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ «عباس فلاح» معاون هماهنگ کننده نزاجا، امیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان ارشد این نیرو در سازمان ایثارگران نزاجا افتتاح شد.

پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش شامل کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، مرکز اسناد دفاع مقدس، مرکز آرشیو روزنامه‌ها و جراید دفاع مقدس، سالن مطالعه و قرائت خانه کارگروه محققین و پیشکسوتان و کارگروه کتب صوتی کودک و ترجمه است.

در ادامه این مراسم نمایشگاه دائمی چندمنظوره دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش نیز افتتاح شد. 

این نمایشگاه دائمی چندمنظوره به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در منطقه لویزان تهران با امکانات و ویژگی‌هایی مانند دالان مشاهیر، سینمای صحرایی، وسایل بازی کودکان، کافه رستوران یادگار، باغ پرندگان، جعبه شنی عملیات‌های عمده دوران دفاع مقدس، کتابخانه تخصصی احداث شده است.

وجه تمایز این نمایشگاه دائمی نسبت به سایر موزه‌های دفاع مقدس در استقرار تمامی وسایل و ادوات استفاده شده توسط نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس است که با ترکیب کتیبه‌های سنگی حاوی مشخصات مختصات و تاریخچه وسایل و تلفیق آن با هنر سوخت نگاری روی چوب و نورپردازی ویژه بسیار زیبا و متفاوت جلوه می‌کند و بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

تعداد هفت عنوان از تازه‌های نشر موسسه فرهنگی هنری و انتشارات سوره سبز در حوزه دفاع مقدس با عناوین «کتاب از بسیجی تا امیری، شهید وحدت در سایه جنگ از مقاومت تا رهایی یاسین سجن، پسر خورشید، سرسخت‌تر از شیاکوه، قمار عاشقانه» و تعداد هفت عنوان کتب ترجمه شده به زبان عربی و همچنین ۱۰ عنوان از کتاب ترجمه شده به زبان انگلیسی رونمایی شد.

در ادامه از تندیس شهید سرلشکر ولی الله فلاحی رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی و سردیس شهید سرلشکر حسن آبشناسان فرمانده اسبق لشکر ۲۳ نیروی مخصوص نزاجا پرده‌برداری شد تا جهت نصب در شهرک شهید فلاحی و اردوگاه ساحلی خزرآباد نزاجا ارسال شود.

در این مراسم ضمن نورافشانی بخشی از آسمان تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نویسندگان هنرمندان و فعالین فرهنگی برگزیده قدردانی به عمل آمد.

نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در محل مدیریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی اتوبان شهید بابایی روبروی ستاد هوانیروز افتتاح شده است.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها