اعطای نشان فداکاری به شهید «پژوهنده»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «مصطفی پژوهنده» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۸۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ - 04October 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «پژوهنده»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «مصطفی پژوهنده» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنابراین گزارش، شهید مصطفی پژوهنده د ر سال ۱۳۳۷ در خرم‌آباد، دیده به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۶ وارد دانشکده افسری ارتش شد.

با آغاز جنگ تحمیلی به صفوف رزمندگان در جبهه جنوب پیوست. در عملیات‌های فتح‌المبین، آزادی خرمشهر، شکست حصر آبادان، آزادسازی ارتفاعات گیلان غرب و پاک‌سازی جزایر مجنون شرکت داشت. بیش از ۷۰ ماه از عمر خود را در جبهه و جنگ گذراند. وی از بنیان‌گذاران لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و فرمانده گردان ۱۸۳ بود.

سرانجام، مصطفی پژوهنده در سپیده‌دم ۳۱ تیرماه ۱۳۶۷ بر اثر اصابت گلوله توپ دشمن به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار