«محمود مدنی» درگذشت

حاج «محمود مدنی» هنرمند متعهد و جهادگر، پیشکسوت دفاع مقدس و آموزش و پرورش، پس از عمری جهاد خالصانه در عرصه جهاد و هنر و تعلیم و تربیت، امروز دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۸۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ - 09October 2021

«محمود مدنی» هنرمند جهادگر به لقاءالله پیوستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حاج «محمود مدنی» هنرمند پرتلاش و متعهد، پس از سال‌ها خدمت خالصانه در عرصه‌های علمی و تعلیم و تربیت، امروز در سن ۷۰ سالگی دارفانی را وداع کرد.

ویژگی شاخص این هنرمند بسیجی، حضور مستمر و عاشقانه و خالصانه همراه با جوانان در اردو‌های جهادی، مناطق سیل‌زده، زلزله‌زده و کاروان‌های راهیان نور و همچنین تزیین دکور یادواره‌های شهدا بود و هر جا که نیاز می‌دید، به انجام خدمات هنری از قبیل نقاشی محراب حسینیه‌ها در مناطق محروم و... اقدام می‌کرد.

این هنرمند پیشکسوت، چهره شهدای لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) را در زمانی که با واحد تبلیغات این یگان در دفاع مقدس همکاری می‌کرد، نقاشی می‌کرد و آثار هنر خوشنویسی و نقاشی او بر در و دیوار پادگان شهید زین الدین تا سال‌ها پس از دوران دفاع مقدس، همچنان باقی بود.

مرحوم مدنی، معلم هنر دبیرستان‌های قم بود و سال ۱۳۸۱ پس از بازنشستگی از آموزش و پرورش، همچنان در مراکز تربیت معلم قم و دانشگاه هنر به آموزش هنر خویش به دانشجویان و معلمان می‌پرداخت.

وی در مستندی که برای معرفی شهید محراب، آیت الله سید اسدالله مدنی ساخته شد، نقش وی را ایفا می کرد.

مرحوم مدنی چندی قبل دچار بیماری کرونا شده بود.

مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم، ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۸ مهرماه از مسجد شهید مصطفی خمینی (ره) به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار می‌شود.

«سید محمدحسن یزدی‌نژاد» مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم در پیامی، ضایعه تاسف‌بار درگذشت این هنرمند بسیجی را تسلیت گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار