عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پاسخ قاطع ایران به خرابکاری رژیم صهیونیستی در شمال غرب/ امنیت ملی باکو با سناریوی رژیم صهیونیستی تأمین نمی‌شود

عزیزی گفت: رژیم صهیونیستی یک مهمان ناخوانده و جنایتکاری است که دولت باکو از آن میزبانی می‌کند و در صورت خرابکاری در مرز شمال غرب کشورمان پاسخ قاطعی خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۸۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 12October 2021

پاسخ قاطع ایران به خرابکاری رژیم صهیونیستی در شمال غرب/ امنیت ملی باکو با سناریوی رژیم صهیونیستی تأمین نمی‌شودابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه امنیت ملی جمهوری آذربایجان با اتکا به بیگانگان تأمین نمی‌شود، اظهار داشت: امنیت باید با اتکا به توان داخلی تأمین شود و همچنین امنیت منطقه‌ای محصول مشترک کشور‌های منطقه است و اگر برخلاف رویه مطرح‌ شده، امنیت ملی و منطقه‌ای تأمین شود، آن امنیت پایدار و باثبات نخواهد بود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، بنا را بر رفتار محترمانه و احترام متقابل با کشور‌ها گذاشته و هرگز قصد دخالت در امور داخلی کشور‌ها را نداشته و همچنین نمی‌گذارد کشوری هم در امور داخلی ایران دخالت کند اما متأسفانه دولت آذربایجان رفتار‌های احترام‌آمیز کشورمان را نادیده گرفته و براساس سناریویی که رژیم صهیونیستی و ترکیه چیده است، حرکت می‌کند؛ سناریویی که نه به نفع امنیت داخلی آذربایجان است و نه به نفع امنیت منطقه‌ای.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آستانه صبر و تحمل ایران اسلامی هم حدی دارد و نباید دولت آذربایجان چنین تلقی کند که لطف مکرر جمهوری اسلامی به وظیفه برای ما تبدیل شده است. ما نمی‌توانیم به بهانه رعایت حسن همجواری و همسایگی، برخی اقدامات مخرب و ضد امنیتی و تحرک‌آمیز دولت آذربایجان را نادیده بگیریم و در برابر این اقدامات واکنشی از خود بروز ندهیم.

عزیزی معتقد است رژیم صهیونیستی یک مهمان ناخوانده و جنایتکاری است که دولت باکو از آن میزبانی می‌کند و پایگاه‌هایی را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده تا علیه ایران برخی خرابکاری‌ها را انجام دهد. بدون شک ادامه چنین رفتاری از سوی آذربایجان با پاسخ قاطع و به موقع جمهوری اسلامی همراه خواهد بود.

وی به دولت آذربایجان توصیه کرد که سرنوشت و بقای خود را به یک رژیم جعلی پبوند نزند؛ رژیمی که عمر آنچنانی ندارد و حتی شاید زودتر از موعد مقرر نابود شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره رویای دولت ترکیه در احیای امپراتوری عثمانی گفت: امپراتوری عثمانی، رویایی بیش نیست و مطمئناً دولت ترکیه در تحقق این رویا موفق نخواهد شد. اگر قرار بر احیای امپراتوری باشد، قدمت و تاریخ ایران به مراتب بیشتر از قدمت امپراتوری عثمانی است؛ پس دلیل نمی‌شود که ما هم به دنبال احیای امپراتوری گذشته باشیم. قطعاً ایران اسلامی اجازه نمی‌دهد که برخی کشور‌های منطقه خواب‌های خود را تعبیر کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به اروپا از طریق مرز‌های آذربایجان و ترکیه تصریح کرد: آذربایجان و ترکیه به دنبال مسدود کردن دسترسی ایران به اروپا هستند اما این دو کشور تنها مسیر دسترسی ما به اروپا نیست، بلکه مسیر‌های دیگری هم وجود دارند که جایگزین خوبی برای صادرات کالا‌های ایرانی به اروپا محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار